I'll try and I shall succeed.
2012-01-07 / 02:39:49 / Dagboksanteckningar

G'day mates! Idag (E.G. igår) har varit en spontan dag. Jag ledsnade ur och bestämde mig för att skita i facebook ett tag. Kan citera vad jag skrev:

"Jag ska inte logga in igen förrän februari. Gilla om du inte tror att jag kan klara det."

Nu blir jag osäker på om jag verkligen skrev så, men kan ju inte direkt logga in och kolla vad jag skrev. Hursomhelst ska jag alltså inte logga in på facebook igen förrän februari. 25 dagar. Ingen tror att jag kommer klara det. Fick rätt många nästan nedlåtande sms av folk, men jag ska klara det. *Självförtroendeboostar*

Varför jag valde att göra såhär fann jag argument för senare idag (igår); all denna nästintill extrema information som flödar dygnet runt är stressande som fan och man hinner ju knappt logga ut förrän nya nyheter ploppar upp. Vem orkar egentligen? Så jag bestämde mig för att ta en paus. Visst, jag kommer säkert vara helt off och inte fatta ett smack av vad folk pratar om, men tänk vad mycket tid jag kommer få över. Jag spenderar ju minst 2 timmar per dygn inne på facebook - minst. Istället ska jag nu i 25 dagar spendera den tiden åt att fota mer och sitta i photoshop och redigera dessa. Känns som att det var längesen. Vilket det är; har inte ens öppnat de dryga 100 bilderna jag tagit sen 24 september. Det är ju nästan tragiskt enligt min åsikt. Så det ska jag istället lägga min tid på.

Om jag får tid till övers trots detta har jag en till grej jag skulle vilja börja med; träning. Blev grymt inspirerad och taggad nyss när jag satt och tittade på Rocky 1&2 som gick på sexan. Just boxning tilltalar mig; testade ju att träna med en lokal klubb i sjuan (vilket jag dock avslutade eftersom det var då jag blev deprimerad osv.) så ni kan ju tänka er hur pepp jag blev när jag tittade på Sylvester Stallone som lyfter vikter och slår på kött i slakthuset. Åh. Så det är något jag också ska försöka börja med. Ska biffa till mig som fan. Ska också försöka börja äta bättre (kan vara bra om jag ska hårdträna) vilket också är ett lite halv inofficiellt nyårslöfte. (Man ska inte lova saker samtidigt som man står och shottar vodka!) Men det ligger ju något i det och jag ska fan försöka. Jag är taggad.

Och nu mina kära vänner ska jag försöka sova. En lång dag fylld med plugg väntar imorgon (idag)!

PEACE!
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: