I am an indestructible master of war
2012-02-01 / 23:25:46 / Dagboksanteckningar

Eftersom mitt Facebook-förbud under januari månad gick förvånansvärt bra funderar jag på att fortsätta utmana mig själv. Denna gång med ett ännu svårare förbud; socker. Socker är enligt studier lika beroendeframkallande som heroin (men förhoppningsvis lättare att bli "ren" från) så jag tänkte försöka. Mitt största kaloriintag är från socker i godis-, läsk-, kak- och saftform. Om jag då slutar med allt socker och istället börjar äta bra mat borde mitt blodsocker stabiliseras parallellt med mitt humör. Jag ger det ett försök. Klarar jag det kommer jag nästan fira; det var mentalt jobbigt att vara utan facebook, tänk då ett mer fysiskt beroende som socker. Kan bli intressant.

Idag har jag iallafall haft friluftsdag, jag, Linnea, Jasmine och Hugo från min klass och många andra från både METG, NTI och plus var där. Det åktes madrass, pulka och sopsäck i en backe en liten bit utanför centrum och kul som helvete var det. Tror inte jag åkt i en backe sen innan jag var 10 år. Det märks på min rumpa att den inte är härdad haha. Skulle inte bli förvånad om jag får ett stort blåmärke över hela höger skinka; vet inte hur många gånger jag skrapade den i backen. En gång tog den i så mycket att jag stannade rätt häftigt, då fick jag riktigt jävla ont och tog mig knappt uppför backen. FAIL :D

Nu ska jag skriva på min matteuppsats, peace! (Hoppar tecknet dock)
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: