Saturdäy -- yä
2011-10-01 / 12:50:38 / Dagboksanteckningar

Hejhopp allesammans! Hoppas ni har en skön lördagsförmiddag/eftermiddag, för dethar jag. Sitter med Nirvana i öronen, mjukisbyxor, tofflor och min nya ullkofta jag fyndade på Indiska häromdagen när jag och mamma åkte till Kupolen i Borlänge för att kolla in de nya trenderna. Jättemysig är den, om ni har tur kanske jag slänger ut en bild senare, if you want me to :3

Annars är det menat att jag ska skriva lite kemi och biologi nu när mamma och pappa är ute ur huset och ska ställa in husvagnen för vintern och bror min sover. Anledningen varför jag skriver inlägg är för att jag vill visa ett grymt coolt geologiskt fenomen som kan hittas i sydvästra Spaninen; "La Gran Geoda" - en kristallgrotta.



Bilden är från Google.

Grymt häftigt hur det kan bli så. Jag kanske inte har berättat för er att jag hade en period i femman-sexan där jag var intresserad av geologi, kontinentalförskjutningsteori, plattektonik och hela köret ("bergsevolution" som jag kallar det). Jag tycker fortfarande att det är riktigt häftigt; men inte lika som då. Hehe, inte alls AS-drag.... Fast jo. Håller för övrigt på att skriver om diamanter och grafit och varför de har så olika egenskaper trots att de består av samma grundämne, så är lite inne på geologi-spåret nu. Wie!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: