Nu är det över
2011-06-11 / 18:48:28 / Dagboksanteckningar

Nu har jag slutat grundskolan, fan vad sjukt.

Hejhopp, här sitter jag på altanen med datorn i knät och försöker fixa till lite bilder så jag törs skicka iväg dem till de som vill ha. Har lovat Therése som fixade smink och hår till balen (/vårfesten, whatever) att jag skulle skicka en bild som hon kunde lägga ut på sin hemsida och sen ville Robert och hans föäldrar ha lite bilder från själva balen. Vissssst, bara det att jag har en del. Så då skickar jag väl hela bunten så får de välja själva vilka bilder de vill ha. Jag orkar inte sitta och försöka välja ut några bra med tanke på beslutsångest osv. Men det går inte så jävla bra för när jag satt mig här åskade det och var helt igenmulet men nu börjar solen skina vilket ger massor av reflektioner på skärmen så jag ser inger som inte är vitt eller svart så det är svårt att avgöra om en exponeringsförändring blev bättre eller sämre. Får fixa det när jag går in lite senare.

Just nu sitter jag och lyssnar på slutet av Sum 41's album "Does this look infected?", från Thanks for Nothing till Billy Spleen är ju bäst. Eller ja, alla deras album är givetvis helt underbara men just dessa tre låtar hänger ihop på ett grymt bra sätt. Jag gillar't. Dock spelar jag ur datorns inbyggda högtalare vilket inte ger ett sådär jättebra ljud. Men jag överlever, har lyssnat så många gånger på dessa låtar att jag hör hur fint det låter i mitt huvud trots att ljudet i realtid låter kasst. Sitter även och pillar lite på kamerorna, fick för mig att jag ville plåta något med 400mm Tokinat och 1D:n, men det enda jag fotat är delar av grannens äppelträd. Yay. Sprang nyss in och hämtade 5D:n och 17-40 istället och tog en "What's in my sight"-bild. Men jag kom just på att det var svårt i detta (mot)ljuset. Får titta på dom när jag ser något haha.

Nu är skolan över, jag behöver aldrig mer gå till en skola om jag inte vill. Frihet. Men det vill jag! Gymnasiet nästa. Kommer sakna min klass, kommer sakna mina lärare som ställs upp så för mig senaste året.

Men nu är tiden på Hälsinggårdskolan äntligen över.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

1 Kommentarer
Emelie:

Det är jobbigt när solen skiner på skärmen så man inte ser något! D:



Ååh, segt :c Du kunde sova hos mig om du hade åkt ner :c Men ska ta många bilder! :D<3 puss finaste!



Date: 2011-06-12 Time: 19:57:00 URL: http://anxietycore.blogg.se/

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: