"Ligga in på msn!"
2011-07-07 / 22:15:40 / Dagboksanteckningar

Lovisa har sina episka moments - och hennes iTelefon gör inte saken bättre...



BUSBARN - jag gillar. Blev så mörkt och med en största bländare på f/4 blev det inte mycket användbara bildfiler efter att solen gick ned bakom kullarna på andra sidan Hosjön. Därför drog jag hem (herregud tog två minuter med cykel) och hämtade blixten, andra strumpor (fick med mig någon annans, ville ju ha mina egna!) och extrabatteriet jag aldrig behövde använda.

På morgonen (klockan halv 6....) fick vi besök av lite änder i omgångar. Först satt jag hukad i gräset och tittade på dem, tänkte att det inte var någon idé att springa och hämta kameran eftersom jag hade 17-40 monterat på. Men så gick det upp för mig att Lovisa hade sitt gamla 80-200 f/2.8 som hon fått av sin mormor för ett tag sen, så jag sprang till tältet och sa att jag lånade det en stund och bilder blev det! Hon har inte gillat det objektivet för att "det är stort, tungt, klumpigt, blir dålig skärpa" osv. Men jag lyckades få henne att ändra åsikt (!!!!!!!) med hjälp av änd-bilderna (hahahaha, knasiga ordkombinationer <3). Det är inte många objektiv som är skitskarpa på största bländare - förutom möjligtvis Lovisas 50mm f/1.8, men det är ju otroligt - så jag tänkte att "om jag bländar ner något steg kanske det blir bra". And guess what? Det blev skarpare men behöll ändå bokehn.

Enough said, time to show some results:



Har bara ändrat i Nivåer i Photoshop och tagit bort lite grön färg (bara för att haha), i alla fall tycker jag att det är en riktigt bra glugg och jag är glad att Lovisa har ändrat sin åsikt lite grann så det kommer till användning istället för att det ska ligga i en låda - där jag hittade det igår..

Jag hade en riktigt mysig kväll igår med bästa vänner, grym musik, lite foto och så får vi inte glömma myggen!
Detta är att skapa nostalgi mina vänner!

Och mer ska det bli..!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: