100% var det ja.....
2011-01-27 / 21:41:00 / Dagboksanteckningar

Jag har brustit mina två nyårslöften på en och samma vecka... Först var det 100% närvaro i skolan och jag har varit hemma sedan i tisdags för att jag knappt orkat ta mig ur sängen på morgonen/förmiddagen/dagen/kvällen. I tisdags åt jag bara en gång och det var middag, tog mig inte ur sängen två gånger ens innan (bara en upp på toa, ville inte pissa i sängen även om jag hade velat haha...) men jag överlevde utan vidare komplikationer. Sen dess har jag väl varit lite mer aktiv i alla fall, varit ut ur huset igår och suttit och tittat på teve här i vardagsrummet som jag nu också sitter i. Dock har vi ju ingen soffa längre, som jag kanske nämnde förra helgen..? Jo det gjorde jag, om jag inte drömt det. Aja, back to topic. Nej nu kom jag av mig totalt.

I alla fall, 100% nummer 2 var att inte äta godis. Vilket jag gjort. Men absolut inte så mycket som jag brukar, så jag ligger ändå på plus (alltså positiv-plus inte plus-plus med ännu mer godis, ni fattar va?) Så även om det är brutet båda två så är i alla fall ett utav dem bättre.

Vad gör jag då en torsdag kväll som denna? Jag sitter med datorn i knäet i vardagsrummet och diskuterar filmen "Frozen" med Emma samtidigt som TV3's program "Landskampen" är på i bakgrunden. Sitter och kollar in lite kameror och vill att någon ska skicka mejl och visa intresse på mina kameror. Vill hinna få ett exemplar av 5D:n innan våren är här. Det var en Stockholmare som mejlade igår strax efter att jag slängt in annonsen som var intresserad av (fler bilder i alla fall) 1D:n, har dock inte fått något mer svar men än är det inte omöjligt att han svarar.

Nu snackar jag bara massa rappakalja igen. BLöö. ANYWAYS, jag och Linnea den lilla plutten som jag för övrigt också saknar lite grann har en ganska intressant diskussion på Facebook om italienarnas nyuppfunna fusionsreaktor. Dock vet ingen om det är något att verkligen lita på eftersom de inte låtit någon se inuti skalet "på grund av att de inte ännu fått patent på den". Troligt.

Nu ska jag sluta tänka, gå på toa, glo lite på Quantum of Solace (nyaste Bond-filmen, helt värdelös men whattevah'?!?! (hahahha)) och sen........ Venne. Sova kanske. Vi får se. Nu ska jag logga ut härifrån i alla fall, hejdå!
Blogg listad på Bloggtoppen.se

2 Kommentarer
Maskrosmor:

kanske bättre att sätta ett lite mer realistiskt mål. 100% närvaro i skolan är extremt svårt att lyckas med. Det kräver en reäl flax med sjukdommarna inbokade på helger och lov. Varför inte satsa på mer realistiska 80% närvaro. Det är ju ändå fyra femtedelar av ett läsår.



Date: 2011-01-28 Time: 05:08:41 URL: http://maskrosmor.blogg.se/
Emelie:

Aw, det är svårt att gå till skolan så ofta ): Men du får kämpa på<3



Date: 2011-01-28 Time: 20:53:19 URL: http://anxietycore.blogg.se/

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: