Så här ligger det till
2011-02-10 / 13:19:46 / Dagboksanteckningar

Har inte skrivit sen i helgen, 5 dagar sen, orkar inte räkna vilken dag, men det är antagligen inte sen i lördags. Jo så är det nog, blev tvungen att kolla ändå. I alla fall, i måndags var en helknäpp dag det började på matten att jag blev yr och det kändes som om allting gungade, lite lagom stört sådär. Det blev inte bättre heller och jag var bara till skolan i tisdags för att skriva nationellt prov i svenska, sen följde pappa med till skolsköterskan för att kolla blodtrycket om det var det som spökade. Men det sa hon var normalt. Men hon sa också att hon tyckte jag såg väldigt blek ut (visserligen är jag väldigt blek vintertid det är väl alla....) men hon sa att det kanske kunde bero på blodbrist (anemi om man snackar läkarvetenskapsspråk) så hon sa att vi skulle ringa och få en tid på vårdcentralen.

Så jag var hemma i går - onsdag - och fick därefter en tid till en läkare vid namn Anna vid 2 så jag och mamma denna gången åkte till Norslund där även hon kollade trycket och sa att det var i lägre delen av normalt (?!) och sa att enligt de symtom jag beskrev kunde bero på anemi, så hon beställde prover så jag fick gå in i ett annat rum till en sköterska som tog 16ml av mitt dyrbara blod och jag är fortfarande - nästan ett dygn senare - skitöm i armvecket och svullen. Tur det inte blev som när dom tog prover på IVA, då lyckades som spräcka kärlen både på höger hand och i båda armvecken, skillade ppl där... Men det är bara lite blått och svullet alldeles vid sticket som tur var.

Nu är jag fortfarande helt vimsig i huvudet och orkar inte göra någonting (den extrema tröttheten jag haft på sistone kunde även bero på eventuell anemi) så jag är inte alls pepp på att åka upp till lasarettet för att ha möte med Britta och Ann Hedin (som för övrigt var den jag först vände mig till, ironiskt att hon sen börjar jobba på HAB..) om........ något. Vet inte om vad. Har för mig att det var något om skolan och sånt tjafs. Eller nåt. Förresten hade jag uppsatsskrivning (också nationellt prov i svenska) idag på morgonen. Men jag blev klar strax efter att man fick gå om man blev klar så jag satt bara från halv 9 till kvart över 10, alltså en timme och 45 minuter och totalt hade mna 2 timmar och 40 minuter på sig, men jag blev nöjd. Skrev ett personligt brev om mitt intresse och varför just jag skulle få stipendium för att utveckla detta. Blev ganska intressant. Sen får vi se om det blir bra poäng eller inte, det kan ju inte jag avgöra.

Nu ska jag göra något annat och vänta på att gå till bussen till HAB, blö vill inte. Menmen, vissa saker måste man nästan göra. Eller det här är ju ganska mycket frivilligt men ändå, åh önskar mamma kunde åka dit själv så jag får stanna inne i värmen! Aja, peace out bro's, kanske räknar lite matte i fördjupningsboken jag fick av Jenny förra veckan, får se om jag får upp värmen i händerna först haha! Hörs..... Sen någon gång.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

2 Kommentarer
anna:

hej!

jag vet, visst är det sjukt? såklart att jag förstår att det är en person som stör sig på min blogg. men jag ser ju att det är en enda som kommenterat. korkat tycker jag.



vilken himla mysig blogg du har, hit kommer jag definitivt komma tillbaks o läsa!



kram anna



Date: 2011-02-11 Time: 15:01:58 URL: http://villblismal.blogg.se/
Emelie:

Aj fick ont när jag läste om dina blodprover, haha ):

Usch, sånt är så äckligt! Känns ju som de tömmer en totalt ): Hoppas iaf du får svar snart!<3



Date: 2011-02-12 Time: 19:37:08 URL: http://anxietycore.blogg.se/

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: