Jag kan också klaga som en kärring.
2011-02-27 / 16:43:06 / Tankar & Åsikter

Har verkligen varit extremt kass på att uppdatera här nu ett tag, men jag har ingen som helst ork för att skriva och vet inte heller om vad. 17 dagar har gått sedan jag senast skrev, det är nästan skandalöst. *10 minuter senare* och jag vet fortfarande inte vad jag ska skriva om... Fail.

Jag har fått svar ifrån vårdcentralen i alla fall och mina blodvärden var helt normala, tydligen. Men hon läkaren (som för övrigt inte vet ett skit förutom att jag varit och är deprimerad) trodde att yrsel och dåligt matintag kunde bero på en "ny" depressiv episod... Haha visst visst du som inte vet något. Hon rekommenderade också att jag skulle börja med Citalopram - som om ett annat SSRI-preparat än Flouxetin eller Sertralin skulle fungera bättre än dem som inte gav någon som helst effekt utom en massa biverkningar som viktuppgång, humörsvängningar på hög nivå och massa. Eller så skulle vi ta kontakt med läkaren inom psykiatrin, han som vi inte sett eller hört något ifrån sedan den 9 september. YAY, framsteg hörrudu *sarkastiskt tonfall*.

Det är en grej som mamma sagt att hon vill ta upp på familjesamtalet på tisdag, ett eventuellt läkarbyte. Hon tycker inte att Christer tar sitt ansvar som medicinskt ansvarig och flera gånger har andra läkare fått lov att förnya recept för att han inte varit tillgänglig osv. Om det överhuvudtaget skulle gå igenom med ett byte vill jag hellre att Hilke tar hand om mitt ärende även om hon bara är ST såvitt jag vet? En läkare på mottagning ska väl ändå inte bara finnas till för tidsbokning (som ändå inte har tid förrän om en vecka) vid akuta situationer? Jourläkarna på kliniken är mer tillgängliga än den som är ansvarig på mottagningen. Ska det vara så? Det låter inte logiskt i mina öron i alla fall.

För någon vecka sedan var jag till Britta och Ann Hedin på habiliteringen (var nog det mötet jag skulle till sist jag skrev vid närmare eftertanke) och där sas det inte så mycket vettigt, men Ann är bra hon, hon tar tag i saker istället för att "vänta och se" som så många andra inom landstinget tycks göra. Hon skickade en fråga via journalen till Christer om inte centralstimulerande kunde göra någon förbättring, eftersom hon tyckte det var onödigt att sätta upp mig på läkartid där på habiliteringen när jag redan har en läkarkontakt (......) på BUP. Frågade Petra när jag var där förra veckan om han sagt något (det var alltså över en vecka efter att hon skrivit frågan) men det hade han inte "för jag tror inte han har varit här." Nehe är han på semester över vinterhalvåret eller?! Förlåt att jag klagar så mycket, men jag tycker bara det är så dåligt.

Ser fram emot samtalet lite på tisdag, hoppas det går att göra någon jävla förändring. Annars får jag allvarliga attacker på landstinget.

Nu ska jag återgå till Flashback, PEACE.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

4 Kommentarer
Maskrosmor:

Gillar itt flashback. det finns så himla mycket konstigt folk där...



Date: 2011-02-27 Time: 17:29:09 URL: http://maskrosmor.blogg.se/
Emelie:

Låter ju helt sjukt. De jävlarna borde ta sitt ansvar! Du ska ju inte behöva ha det såhär.

<3



Date: 2011-02-27 Time: 18:52:32 URL: http://anxietycore.blogg.se/
Elin:

Äre Christer Heed? För det var jö han som, gav mig felmediciner och sket i vad mamma sa så jag rakade av mig allt hår. Icke bra läkare inte



Date: 2011-02-28 Time: 10:03:04 URL: http://elinperman.blogg.se/
elin:

jag vet han suger verkligen! Tur att jag har lenart och björn!



Date: 2011-02-28 Time: 16:16:42 URL: http://elinperman.blogg.se/

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: