たんじょうび おめでとう, ファニーさん。
2011-12-10 / 00:49:28 / Dagboksanteckningar

た (ta) ん(n) じょ (jo) う (u) び(bi) お (o) め (me) で (de) と (to) う (u), フ(fu) ァ (a) ニ (ni) ー (i) さ (sa) ん (n)。 Tanjoubi omedetou, Fanii-san = Grattis på födelsedagen Fanni.

Today's my birthday. Har firat tillsammans med vänner, familjen ska fira på söndag.
Började vid 10, hade samhällskunskap. Hela klassen satt utanför klassrummet vid en soffgrupp och snackade om helt andra saker. Sedan lunch, följde med Hugo och köpte en flaska Cola Zero, vi satte oss i gallerian på stället där det förut var ett café och konverserade. Han är mycket speciell Hugo, fantastiskt speciell och han har blivit en god vän. Sedan hade vi kemi och andra halvan av klassen var labbet med Jessica (vår lärare) så det blev lite kaos hos oss som var kvar. Eller ja, jag kaosade. Jag har blivit så otroligt rastlös på senare tid och att sitta och räkna molmassor är inte direkt bra då. Hade med mig en whiteboard-penna jag haft i min ägo sen åttan som jag ritade lite med på tavlan. Simon stämde in och sen kom såklart Jessica och skulle säga något viktigt om labben vi gjorde i onsdags. Lärare behövs, indeed. Engelska hade vi ingen direkt lektion eftersom vi har uppgift att göra men som vi inte behöver vara där för att göra. Slutade alltså klockan 13:00.

Efter det satt vi kvar några stycken och flummade ett tag. Sen tyckte Jens att vi skulle fira min födelsedag, så han bjöd på glass på ett café alldeles under skolan. Det var mysigt, blev mätt. Satt där en stund och en NTI-are jag kallar Fabbä joinade en stund. Sen blev jag rastlös igen och tog en tidigare buss till Linnea där hon och Lovisa var i full gång med tårtbakandet. Jävlars vilken tårta det blev! Helt galet god och det var jättemysigt att träffa de båda och bara ta det lugnt en stund. Sen åkte jag och Lovisa mot Hosjö, hon skulle hämta grejer och sen skulle de två ut. Själv åkte jag ända hem och har bänkat mig här i soffan sen dess. Har laddat ner flera gigabyte musik, kände att det var dags att uppdatera lite i samlingen.

Imorse fick jag den andra delen av Millennium-trilogin på engelska av mamma och pappa, så nu blir det att börja läsa igen! När jag känner att jag har tid och ro över haha. Kanske ska läsa den på lovet.

Checklistan för imorgon blir att laga trerätters middag och skriva klart min svenskauppsats samt börja på en engelskauppsats. Eller så spar jag på engelskan och börjar på labbrapporten i kemi... Vet inte riktigt hur jag ska göra. måste förbereda mig inför en partidebatt (där jag ska företräda Sverigedemokraterna, herregud) tills på fredag nästa vecka också. Och hela onsdagen blir det nationellt prov i matte. Dessutom har vi biologiredovisning nästa vecka... Har jag sagt att det är mycket skolarbete? Äsch, ska inte klaga, jag har ju valt det själv. Bra jag får något gjort någon gång så är jag nöjd. Jag är nog lite som folk påstår att jag verkar vara; en glidare. Fast i själva verket panikar jag ofta över att jag inte gör så mycket under skoltid och blir arg över att jag inte är effektivare. Men jag kan inte rå för det när jag inte kan koncentrera mig. Blä. Vet inte vad jag kan göra åt saken heller. Får väl försöka så gott det går.

Snart är klockan ett. Jag är trött som satan. Ska sova nu antar jag, ska bara väcka pappa som sover i den andra soffan och säga åt honom att lägga sig ordentligt efter att han gått ut med hunden om han inte gjort det tidigare. Godnatt alla, hoppas er fredag varit bra.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: