"Get ready for the Judgement Day"
2011-08-27 / 22:18:09 / Dagboksanteckningar

TV4:s reklam för den kommande House-serien är lite mystisk och jag tror jag gillar den. Såg den nyss och då fick jag lov att citera som rubrik istället för något tråkigt som "fan va trött jag är". Pappa sitter och zappar emellan kanalerna och hittade nu "tack för musiken" på SVT1. Tittade förra veckan när Ola Salo var där, ganska spännande. Nu är det Eva Dahlgren (?) och henne vet jag inte riktigt vem det är så det var inte lika spännande. Tydligen är hon gift med Efva Attling, höhö. Jag tänkte fixa en bild och slänga upp här på henne när hon var ung och modellande på 70-talet, men gick det att får något som var högre upplöst än 180x300 pixlar? - Näjjj..
Lite roligt dock att om man googlar på "Efva Attling 1971 så kommer en bild på Ozzy Osbourne fram efter några sidor... Ibland är Google för bra!! *ironi*

Idag har jag inte gjort så grymt mycket. Har hjälpt pappa att frakta sten från en grannes tomt till våran, en granne som också är en vän jag fram tills nu känt hela mitt liv på (skol-)institution; ROBIN! Rolig plutt som jag saknar lite. Inte sett han på ett tag trots att vi bor sex hus ifrån varandra. Världen är för stor. Sen har jag varit och handlat också med pappa och sen har jag inte hunnit med så mycket mer. Köpte en räknare (inte värd att kallas miniräknare, för den är inte direkt liten) som jag ska ha i skolan på ICA Maxi. Kändes för övrigt inte värt att köpa en grafritande räknare som var 18x10x5 centimeter stor och som kostar 800 kronor. Behöver jag rita en graf finns papper, pennor och linjaler - som jag för övrigt borde köpa mig en ny kom jag på nu. Köpte istället en lite smidigare Casio som man ändå kan räkna massor med. Asenkelt att till exempel använda sig av potenser, bråk och rötter. Spännande sak. Åh börjar längta nu tills vi kör igång ordentligt med matten.. Blubb!

Hmm... Vet inte vad jag ska skriva om mer, så tror jag slutar här. Någon Pirates of the Caribbean går på teven, ska nog titta en stund innan jag lägger mig. Godnatt!
Blogg listad på Bloggtoppen.se

1 Kommentarer
Anonym:

Anmäl dig gärna till dagens blogg och få chansen att ta del utav mina 2000 unika läsare!



http://idas.myshowroom.se/dagens-blogg-17/#comment



Date: 2011-08-30 Time: 21:14:44

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: