86400
2011-04-17 / 22:56:53 / Tankar & Åsikter

Klockan tickar, telefonlinjen susar.
Jag vågar inte släcka ännu.
Ännu en dag har passerat. 86400 sekunder.
Ingen av dessa kommer någonsin tillbaka.
Men vad gör det?
Om hundra år är vi alla bortglömda.
Men jag kan inte bry mig.
En empatilös själ kan inte bry sig.
Ingenting är som förr, ingenting kommer bli som förr.
Och ingenting kommer bli som nu.
Man ska ta tillvara på sin tid här, säger de lärda.
Men empatilös som jag är har jag svårt att bry mig.
En människa, en själ.
Jag kan fortfarande inte bry mig.
Klockan kommer fortsätta ticka. Telefonlinjen kommer fortsätta susa.
Allting kommer fortsätta vara som det aldrig har varit.
Men jag vågar fortfarande inte släcka ännu.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: