"Jag misstänker att jag inte säger det tillräckligt ofta, så här kommer det; Jag älskar dig!"
2010-11-18 / 22:10:27 / Dagboksanteckningar

För er som brukar kolla på TV4 vet att citatet jag använder som rubrik är från AMF Pension's reklam om att skicka meddelanden som kommer fram om 20 år. Vet inte varför jag tog det, men jag kom inte på något bra på 46 minuter så det fick duga. Kände för att ta en lite mer känslosam rubrik idag, so you got one. *RANDOM*

Folket på Robinson har ingen mat, så ni vet det nu.

Vad ska jag berätta om idag då? Kan börja med att berätta vad vi gjorde igår på praoen kanske. Vi var nämligen på hela TVÅ studiebesök. På förmiddagen träffades vi vid Regementet och gick sen till Film I Dalarna's kontor där vi träffade en kvinna i 30-års åldern som heter Maria. Hon berättade massor om vad de gjorde där, bland annat att om man hade en idé eller ett halvfärdigt manus till en film så kunde man få hjälp med att 'rätta' manuset och bolla idéer med dem där. Sedan när man är klar med det kan man få låna kamerautrustning för att producera sin film. Låter som en vettig grej det dom håller på med i alla fall. De främjar verkligen produktionen av lokal- och amatörfilm här i länet, och det är bra. Man blir inte värsta Steven Speilberg på nolltid, man övar, och det är bra att det finns erfarna människor som finns till att stötta de som vill hålla på med det här tycker jag!

På eftermiddagen bar det av till Sveriges TeleVision, alltså SVT. Vi blev guidade av programledaren och reportern Karin Bökman (var det så hon heter? *minnesförlust*) som ofta är med som nyhetsuppläsare på SVT GävleDala. Vi fick gå runt och höra hur de arbetade där, vi fick även gå in i både kontrollrummet och i självaste studion! AWESOME! Lite roligt är att de har en spegel framför kameran som visar stödfraser om reportern skulle komma av sig. På så vis kan de fortsätta prata utan att slita blicken från kameran. Ganska smart idé faktiskt. Vi fick sedan gå runt på i stort sett hela redaktionen och höra olika yrkestitlars arbetsuppgifter där, bland annat redigerarnas, webbredaktörens, och dagens chefs typ. Hade lite svårt att stå stilla så länge som vi gjorde när dom berättade om det just då tyvärr. Men kul var det i alla fall! Sedan fick vi även se hur Teckennytt arbetade. De håller också till där i SVT-huset och sänder nyheter på teckenspråk över hela landet. Första gången jag såg en människa som pratade teckenspråk live tror jag faktiskt, höhö. Ballt var det i alla fall! Vi fick smakprov ur några av deras barnprogram också, lite gulligt sådär. De arbetade ganska avsides SVT, förvånansvårt nog. Jag visste inte ens att det fanns där, men det gjorde det och jag trodde de skulle jobba ganska mycket parallellt med varandra men det gjorde dom tydligen inte. Konstigt. Jaja, kul var det i alla fall att se!

I dag hade vi bara ett litet samlingsmöte på Arenan innan vi fick göra det vi skulle. Dock utan lärare så det blev ganska.. Låt säga oorganiserat. Väldigt. Vi skulle skriva färdigt våra papper inför morgondagens stadsvandring och skriva upp alla yrken som har med språk att göra. Jag gjorde ingenting men skrev en hel del yrken! Ungefär 22 stycken för att vara exakt. (HAHA) Sen gick jag och Åsa till Hemköp på lunchen och köpte fyra Eldorado-youghurtar för 7.50;- och satt och åt på bänkarna utanför kassorna, gott! Fast det var jordgubbsbitar i *SPYA* inte gott. Men det gick ner i alla fall. Och lite roligt var det ^^. Efter lunch begav vi oss till Kristine kyrka och gick in där. Det var första gången jag var inne i någon annan kyrka än Hosjö kapell, och jag måste säga att Kristine var ENORM! Hosjö kanske är en knapp tredjedel av den kyrkan, shit asså. Blev lite häpen där och jag tror Åsa, Linnea och Beate säg det på mig. Stod och gapade och stirrade upp i takets interiör jättelänge. Jättefin är kyrkan! Dalablå stolar<3 haha! Gillas. Sen gick vi till biblioteket och jag lånade en bok som jag tänkte jag skulle börja läsa på. Har inte läst något annat än skolböcker och tidningar sen förra hösten tror jag, om ens då.

Möte hade jag idag också efter praoen, eller vid halv fyra. Träffade fritidskonsulenten Åsa Högstedt på Habiliteringen som gjorde en 'fritisintervju'. Det gick ganska fort och med mig hem hade jag möjligheten att vara med på en speciell tjejgrupp torsdag nästa vecka vilken jag tänkte gå på och en tid på ett gym ledd av sjukgymnaster fredag samma vecka. Ska bli najs att se vad det kan bli av, den där tjejgruppen kan bli jättebra tror jag, komma ut och träffa lite andra tjejer och kanske knyta lite kontakter. Ser fram emot det lite! Höhö. Men som jag alltid säger; vi får se vad det kan bli av det. Hoppas i alla fall att det blir bra =)

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer. Hmm... Jo! Jag kan berätta att jag kunde sova utan Atarax inatt, men jag har en teori om att den jag tagit kvällen innan fortfarande satt i lite, men jag vet inte. Det är bara en teori. Hoppas att jag får sova lite inatt också, så jag orkar med att gå runt på stan imorgon. Aja, vi får hoppas på det bästa!

Hoppas ni som läser har det bra och kan sova!
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: