1:a December
2010-12-01 / 22:08:33 / Dagboksanteckningar

Fan, hade nyss skrivit ett inlägg som i princip var färdig att publiceras, men vad händer? Jo datorbatteriet sviker mig och lägger av. Sparar ingenting. SUCK....

Vad jag innan skrivit om var bland annat att chokladkalendern nu är öppnad! Men chokladen var äcklig, eller inte äcklig, men fan inte god. Min bror käkade upp halva kalendern nyss, men jag tror jag klarar mig med en bit om dagen för att vara ärlig.

Idag har varit en riktigt lång dag. Jag som åkte till skolan idag med tron om att jag skulle sluta 13.35 som jag gjort hittills hela hösten. Men det är vecka 48 nu, och det betyder att det är ny slöjd-/hemkunskapsperiod. Så efter att engelskan slutade 13.35 hade jag två timmar textilslöjd. Jag tycker det är riktigt jobbigt att gå så långa dagar. Jag har inte jättesvårt att hålla koncentrationen på topp länge (bara ibland) eller hålla hungern i schack efter så pass lång tid utan ett rejält mål mat - utan det är för alla intryck och upplevelser som ni neuro-typiska/vanliga personer inte verkar märka av. Min klocka jag har på väggen här i mitt rum har jag vissa nätter (och dagar!) lust att slänga ut genom fönstret för att den stör så. Och ha då med i beräkningarna att den hängt där på samma ställe sedan juni 2003, alltså borde man väl vant sig vid det här laget? Men jag gör inte det, så när folk pratar så jag både hör den jag lyssnar på och de störande personerna blir det lite kaos i mitt huvud. Ofta när jag säger till andra att hålla käften är det för att jag inte ens hör mina egna tankar.

Så idag då när klockan började närma sig tre och jag fortfarande satt i en stökig slöjdsal med 15 personer som pratar ljudligt med varandra blandat med mobiltelefoners skränande högtalare blandat med symaskiners spinnande blandat med folk som ropar efter lärarinnan blev det ganska för mycket för min skalle att klara av. Plus att jag inte varit inne i den salen sen ett år tillbaka och det hade förändrats ganska mycket som jag också lägger märke till via synen, behöver jag säga att mitt huvud förvandlades till en exotisk kycklingsoppa med chili och limeblad? Så någonstans runt tre stoppade jag hörlurarna i öronen och satt och blundade - vacker syn där. Men det var behövligt om jag inte skulle gå sönder av överbelastning. Hoppas jag kommer dit tilläckligt ofta i framtiden för att sopa ihop ett G..

När jag ändå är inne lite på betygsspåret kan jag berätta att jag idag fick tillbaka mitt prov om Ryska revolutionen. Jag fick VG. Ewa sa att om jag hade skrivit ned några bakomliggande orsaker till att det blev revolution så hade jag fått MVG. Pissigt nära alltså. Men jag kan faktiskt skylla lite på att frågan var flera rader lång och det var första meningen som jag glömde. Lite småjobbigt sådär. Plus att det stod "Varför blir det revolution?" inte "Vilka är orsakerna till att det blir revolution?" Kan vara därför jag inte fattade att det skulle stå med konkreta orsaker, jag menar jag tog det för att jag skulle besvara folkets åsikter eller något. Men men. Hon berömde mig jättemycket för mina välgjorda svar och hon peppade verkligen till att göra bra ifrån mig på provet om Världskrigen. Hon ville även att jag skulle vara mer aktiv på lektionerna men det vet jag inte om jag kan uppfylla. Hon sa även att om jag fortsatte som jag gör nu så blir det troligtvis MVG i slutbetyg, då blev Fannii ett stort Happyface =D
Efter det på engelskan frågade jag även där vad jag skulle kunna tänkas få i betyg. Kerstin tittade lite i sina papper och på resultaten och sa sedan att om hon fick in en uppgift och den var bra gjord så kunde hon hålla mitt MVG från höstan i åttan. Jag: VA?!??! Blev lite överraskad, förmodade att hon skulle säga VG, so I was surprised! Men väldigt glad. Nu hoppas jag bara att jag kan jobba mig till ett MVG i matte, biologi och kemi. Fysiken är ju redan körd (fick VG.......) så det är inget mer att göra åt det. SJUKT NAJS ANYWAY. För en gångs skull längtar jag tills vi får betygen i handen.

Idag saknade jag också Lovisa i skolan. Hon va hemma och sjuk. Saknade henne jättemycket, jag känner mig så extremt ensam när inte hon är där även om vi kanske inte går bredvid varandra exakt hela tiden. Hon gör mig trygg på ett sätt som ingen annan gör. Så även om jag hänger med Isak och Rasmus eller Robin, Sara och resten så känner jag mig väldigt ensam. När Lovisa är i närheten känns det inte så. Hon är speciell hon, min fina Lovisa.

Bara för att lugna ner mig sitter jag med den här låten på repeat: Sick Puppies - My World.

Sjukt underbar, och jag har tänkt på att om man spelar samma låt gång på gång på gång så kan jag ändå till slut sluta tänka på det. Antar att mitt huvud känner igen ljudet så bra då efter att ha spelat den en 15-20 gånger. (Konstigt att jag fortfarande hör klockan ändå?) Plus att musiken överröstar andra småljud, som klockan. Awesome har jag kommit på!

Men nu måste jag sluta skriva, har fyllt en helt förstorad anteckningsruta med text. Då är det nog dags att lägga av. Men nu har ni fått höra av mig igen efter ett tre dagar långt uppehåll.

Nu väntar sängen.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

1 Kommentarer
Lovisa:

du är min unika Fanni. det finns ingen människa som dig. jag älskar dig så mycket kära vän även om jag inte alltid är så bra på att visa det



Date: 2010-12-02 Time: 20:23:06 URL: http://lovisawe.devote.se

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: