tveksamt
2012-10-20 / 20:59:11 /

halloj! har installerat blogg.se-appen i hopp om att påbörja bloggandet igen. saknar det ibland och även om jag ofta sitter bakom en datorskärm så sitter jag inte där av nöjesskäl. dock är jag lite tveksam till det. men vi får se :)

vad har hänt sen jag la ner? förhållandet mellan mig och david tog slut. vi hade ingen tid för varandra med skolarbete. självklart blev jag väl lite ledsen, men jag hade nog bearbetat det klart innan vi ens brytit upp. våren var i övrigt den vackraste på länge; allt var så skönt. sen träffade jag peon; en helt galet underbar människa jag nu varit tillsammans i 5 månader med. det känns så fantastiskt bra att jag blir alldeles exalterad och glad. är fortfarande som nykär, trots att det gått ett tag!
skolan rullar också på rätt okej, tvåan är definitivt tyngre och svårare än ettan och jag tror inte jag kommer hålla samma nivå betygsmässigt (då fick jag fem a, ett b och två c) men vi får se! jag har bra lärare som också är schyssta; således är det inte alltför jobbigt att be om hjälp eller be om att få komplettera. min fysiklärare dock är lite speciell och har sina principer. men jag ska anstränga mig och kamma hem helst ett a i den kursen. det skulle kännas så grymt bra. och jag älskar fortfarande min klass; den är underbar.

vad som dock inte går lika bra är att min koncentrationsförmåga är lika med noll. nu när jag är friskförklarad från min depression så återstår fortfarande det problemet, om inte förvärrat. nu har jag ju min energi tillbaka vilket gör det ännu lite jobbigare att sitta still. men jag har en tid his christer (läkaren) på tisdag, inte omöjligt att jag kan få medicin för det eftersom jag enligt utredningen "scorade" på ADD-testet. det där med diagnoser är komplicerat. hursomhelst så hoppas jag att jag kan prova, men vi får se vad han har att säga. ser iallafall fram emot det!

har galet mycket att plugga, men med hjälp av smarta appar blir det lite mer lättillgängligt. älskar teknik när den fungerar.

fred kära vänner.


Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: