Halvdöd [x]
2011-09-20 / 22:31:32 / Dagboksanteckningar

Fick en kommentar från någon Lisa som tyckte videon med tjejen som visar hur man får folk att tro att man ser bra ut var skön. Jag kritiserar inte dina åsikter Lisa; men jag har väldigt svårt att förstå det sköna i den videon. Tyvärr.
EDIT; upptäckte nu att det är Lisa som jag gått i parallellklass med sen ettan, hejpådig!

Hur som helst är jag ledsen för att jag inte varit bättre på att uppdatera. Jag har liksom inget att skriva om, det händer inget superexalterande eller megaintressant i mitt liv just nu. Inte ens lite. Jag vill heller inte skriva av mig här för det är inte jätteuppiggande att läsa när någon inte mår toppen. Been there, done that kan man väl säga. (Men vissa återvänder jag till ändå, för att jag bryr mig!)

Kan väl berätta att Therese och Britta från soc varit här och mottagit min ansökan om kontaktperson enligt LSS och i samma veva som de skulle ha en kopia på utredningen så skickar BUP hem en till oss också. Jag har inte läst den ännu trots att jag haft diagnosen över ett år (sjukt när man tänker hur fort det gått va?) och ni kanske kan förstå att jag som är så resultatinriktad är grym nyfiken på hur det gick i intelligenstestet. Vill veta mina styrkor och svagheter i testet. Så jag vet vad jag ska jobba på tills jag gör testet på den lokala Mensa-klubben. Nej men av ren nyfikenhet liksom.

Har också lovat Petra att på något sätt bokföra min oro. Ja. Kom på sen att jag inte fattade hur hon menade. Ska jag göra en tabell och pricka i för varje timme jag tänkt/känt något oroande? Ska jag skriva VAD som oroar mig? Vet inte. Fan. Kanske ska skriva ett mejl ändå och fråga. Blö. Som ni kan förstått oroar jag mig en hel del för allt möjligt, speciellt kontroll-grejer som SKULLE kunna gå att få ordning på. Vid ett tillfälle började hon fråga massa OCD-relaterade frågor.. Kinda creepy. Men det är inte så heller. Vettefan.

Har för övrigt fått en annan sömnmedicin... Yäy. Denna gången blev det Circadin-originalet; ren melatonin. Har provat både en och två kapslar á 2mg några kvällar nu och jag vet inte.. Liknande effekter som det mindre effektiva Circadin. Blö. Ska testa ta tre imorgon och se om det blir något skillnad. Annars finns det en snäll sömnmedicin kvar (lergigan, också en antihistamin precis som Atarax och Theralen som jag sov 14 timmar på av halv minstados (tror jag är överkänslig av något slag)), sen blir det benzo. Nej men jag måste ju kunna sova. Är det mycket begärt kära läsare? Ibland känns det dock som att vi försöker stötta upp ett brutet med med en pinne; jag sover ju kasst av en anledning är det då inte bättre att behandla orsaken till symptomen än att bara behandla symptomen? Tog mod till mig och sa det till Petra; det var då hon kom med oro-bokförings-läxan. Ahapp.

Julafton om 95 dagar, då fyller jag år om 80. Wie. Och när man är 31,7 år har man levt i en MILJARD sekunder, detni!

Ursäktar om inlägget blivit lite konstigt, orkar inte tänka på vad jag skriver. Och ursäkta om ni fick ett mindre positivt inlägg trots att jag sa att jag inte skulle skriva ett. Men det fick ni ändå. Förlåt.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: