Aldrig mer mars 2011 (efter 23:59)
2011-03-31 / 21:07:11 / Dagboksanteckningar

Idag är det alltså sista mars. Det kommer aldrig mer bli mars 2011, snacka om att tiden är unik.
Anyway, idag provmatlagade jag på hemkunskapen, wooohoo. Gjorde min kycklinggryta jag alltid gör hemma när jag lagar mat. Tyvärr har ju skolan inte uppdaterat sina kök sen 1800-talet och har gamla spisar med keramikhäll som håller värmen i en halv evighet så självklart brände jag kycklingen när den skulle stekas och sen när jag hällde i kokosmjölken så blev ju hela skiten brunt med massa svarta bitar av bränd currypasta och kyckling... SOM TUR VA märkte inte Gun (min lärare i ämnet) att jag brände hela skiten och jag lyckades få till en ätbar gryta i alla fall. Hon trodde att jag hade haft i för mycket koriander, men egentligen smakade det bränt, haha. Men jag löste det genom att ha i många andra starka kryddor som ingefära, vitlök och chili och såklart en del koriander, fisksås (istället för salt!), citrongräs och lite curry. Min hand luktar fortfarande av curryn! Jag vet inte vad jag tänkte med men jag kokade tre deciliter ris till två personer så jag och Andreas som hade "turen" att få äta av min mat gick inte hungriga därifrån!

Efter det sprang jag till B8 för att göra lite geografi som jag fortfarande inte är klar med sen åttan. Men jag jobbar på det. Efter det lunch, vilket skämt! Var ju fisk och det är ju gott med lite ironi på rösten sådär. När vi äntligen hittat ut ur matsalen gick jag och resten till engelskan. And guess what? Vi har fått ny engelskalärare. Wohoo med ännu mer ironi på rösten. Visserligen kanske Mattias är bättre på engelska och så men jag hade ju precis vant mig vid Henrik. Fail. Men vi har ju kvar honom i svenska och det är ju bra! På tal om svenska, gissa vad jag fick på del A och C på nationella proven i just svenska? På A-delen (läsförståelse) fick jag VG+, helt okej det är ju min nivå så att säga. På C-delen fick jag; MVG! Inte alls. Jag fick ett ynka G. Jag fattar inte, när jag satt där och skrev blev jag skitnöjd och tänkte att "detta blir höga poäng". Men icke. Ett G blev det. Så på B-delen (hörförståelse och muntlig redovisning) behöver jag minst G- för att komma upp i VG-nivå som totalbetyg för de nationella proven - och det går väl an. Men det är uteslutet att få MVG. Har räknat lite på det och även jag får full pott på B-delen så kommer jag inte nå högre än 6,8 poäng vilket ger betyget... (*Letar i ett halvår efter bedömningsskalan på Skolverkets hemsida men hittar inte ett skit*)... troligtvis VG. Men G- är jag säker på att jag klarar herregud jag är inte dålig på svenska! Så VG here it is :)

Alltså, jag har en känsla av att mina långa meningslösa inlägg om allt och inget som ändå ingen bryr sig om handlar ganska uteslutande om skolan. Men det är det som är mitt liv numera känns det som. Det finns liksom ingen tid över, ändå hinner man sitta här en hel eftermiddag. Får inte den ekvationen att erhålla ett likhetstecken. Men nu ska jag gå och ta mig en kopp te, har inte ätit så jättebra sen grytan vid 10, så behöver nog en liten refill nu innan sängen!



/fW ☮
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: