11-3-13 <-- hihi
2011-03-13 / 14:24:45 / Dagboksanteckningar

Ännu en söndag. Igår - lördag - gjorde jag inte ett skit. Jag satt vid datorn, tittade på tv, åt mat, drack vatten. Gick på toa gjorde jag någon gång också. Snacka om fysisk understimulans. Ska försöka komma ut och röra på mig idag, gå en längre promenad eller kanske åka skridskor, men då måste jag ta mig till Runn och det pallar jag inte. Något måste jag göra i alla fall, vad vet jag inte än. Idag ska nog min mamma hjälpa mig bleka slingor i utväxten också, ser förjävligt ut. Har typ en decimeter utväxt, tur jag inte helbleker för då hade det verkligen sett illa ut! Plus att om man bara bleker slingor så slits det ju inte på allt hår och då kan man ju dra slutsatsen att färre hårstrån skadas och ramlar av! Även om jag börjar tappa mycket hår, men jag tror det har andra orsaker.

Jag längtar tills det blir torrt på marken så man lättare kan komma ut och gå och springa. Jag vill kunna ut och springa, det är så underbart. Friheten när man tar i och springer för allt man är värd och ändå inte blir trött efteråt, så underbart. Sen när det blir varmt i vattnet så man kan bada och simma, ta ekan och ro runt i lilla Hosjön. Slänga windsurfingbrädan i vattnet och paddla. Det är så skönt, sjukt mysigt att köra ett race och sen bara glida på vattenytan... Det är livet det, samtidigt som det är väldigt bra träning för både axlar, armar, bröst, rygg och mage. Behöver jag säga att jag vill ha sommar? Men det är inte skönt när temperaturen överstiger 20-25 i skuggan, då blir det outhärdligt i solen. Bäst är det helt klart slutet på april/början på maj när solen värmer bra men det fläktar friskt. Så länge man slipper ta på sig en tjock vinterjacka för att inte frysa arslet av sig men samtidigt kan ha något långärmat och jeans på sig så är det perfekt. När det är för varmt blir det bikini fast långt ute på sjön så inga behöver se mig haha. Jag har kommit på att jag inte gillar att visa hud för någon. Kan vara för att mitt självförtroende de senaste åren gjort en störtdykning plus att ärren bara blir fler och fler. Tur att de absolut äldsta blekts, synd bara att inte de nyare bleks lika snabbt, haha. Lite fail när man kommer ett halvår senare och de fortfarande lyser röda, det är fail.

Just nu sitter jag och tittar på chinchillor på blocket. De är så söta! Åh. När jag flyttar till eget jag skaffa en sådan. De måste verkligen vara ett optimalt husdjur, inte så krävande som en hund som måste ut och gå flera gånger om dagen men inte heller en liten hamster som dör efter 1½-2 år och får plats i fickan. Visst är hamstrar väldigt mysiga också, men ett större djur kan man göra mer med som sitta och mysa i soffan om den gillar det, låta den springa omkring på golvet/bordet/köksbänken om man vill ha sällskap om man diskar eller något. Visst måste man gnagarsäkra rummet men det är ju enkelt gjort. Släpper man lös en hamster på ett golv utan att följa den med blicken lär det ta ett tag innan man hittar den igen, de kan ju gömma sig både bakom möbler och i extremt trånga utrymmen! Ett större djur blir ju mer begränsat så men desto roligare att ha att göra med. Jag hade en kanin i 6 år som dog dagen innan jag slutade 4:an som hette Kurre, världens mysigaste kanin verkligen! Honom saknar jag och jag saknar den typen av djur. Nog för att jag älskar vår hund August och lille Pepsi (RIP Beppe) men hade jag varit ensam om att ha August hade det varit för krävande och Pepsi är inget man vill ta med ut i köket som sällskap, haha. Ännu en bra sak är att de lever länge, medelåldern är 15 år, så man hinner inte lagom bli fäst vid sitt djur innan de blir gamla och dör som med dvärghamstrar. Fast det kanske bli ännu värre då när de dör, jag vet inte.

Tihii nu kom August springandes som ett jihu nyklippt! Jag som trodde mamma var ute på långpromenad med honom, men tydligen var de nere i källaren och klippte av han vinterpälsen! Haha, han var jättelånghårig innan med "skölder" framför ögonen, massa skägg (mest charmigt) och lång lugg, nu är han rakad! Alltså inte till skinnet utan ungefär en halv centimeter långt. Kanske kan lägga upp en bild om jag tar någon, så ni får se! Det tråkiga nu är att han är så sträv att gosa med, men som med allt hår: det växer ut. Och på August växer det något enormt!
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: