Maybe Memories
2010-07-21 / 16:25:42 / Tankar & Åsikter

De senaste dagarna har de minnen jag har från det dygnet jag var mer eller mindre vid medvetande efter självmordsförsöket hemsökt mig. Det jag minns från det dygnet är så starka minnen. Som att en utav ambulansmännen stod lutad över mig och sa att han heter Lennart, det minns jag helt säkert. Och att jag trodde jag var på 29:an där jag praoat bara några veckor tidigare när jag egentligen låg på IVA. Jag trodde jag låg i rum 18, men det stämde inte alls med hur jag mindes att det såg ut, så jag frågade en sköterska som var där på vilken avdelning jag låg. Tänk dig mig liggandes där knappt vid medvetande, (troligtvis) helt lullig och extremt torr i munnen försöka fråga på vilken avdelning jag är. HAHA. Ska man skratta eller gråta ? Men tanken är kanske lite skrattretande. Något jag också minns är att jag på morgonen efter Evighetsnatten (var vaken hela natten, men kanske inte med till 100% hela tiden) så bad jag om dosetten för att ta mina mediciner, men blev nekad med orden "vi sköter dina mediciner nu". Jag som är så noggrann med sånt, fick ju halvt damp. Men jag tackar läkaren Mia som sedan veckan efter att jag blivit inlagd på 68:an tog bort ALLA mediciner jag käkade då. Tur var väl det. Sådant useless shit klarar man sig definitivt utan! 

På tal om mediciner, Risperdal som jag tar nu är den första som jag märkt någon som helst positiv effekt av, WOHO! Men däremot så känner jag ändå ingen förbättring nu när Christer ökade dosen från 0.5mg till 1mg. That sucked. Men det absolut extremaste föreställningarna (eller vad jag ska säga?) har dock kapats av. Hurra för det! Men vi får väl se vad ChristerPister hittar på härnäst. Sova får jag iallafall göra nu vilket är ett dubbelt plus(dvs ++). Funderar nästan på att göra en Past and Present-lista på mediciner jag käkat, haha!

Aja, nu ska jag städa ihop lite hade jag tänkt. Försöka iallafall. Kanske får ihop lite. Följde med mor, far, bror och h till Valbo i helgen (lördags kanske? vet inte, har dåligt minne!) och då införskaffade jag mig två stycken såna här arkiv-papper-hållare, så nu slipper papperen rulla omkring och bli trampade på i evigheter.

HEJDÅ!
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: