Säljer min kamera!
2010-08-05 / 18:44:31 / Foto (-relaterat)

Nu är det så att om min 5310:a inte hade lagt av totalt hade jag varit en stolt ägare av en Nikon D2H precis nu! ÅÅH. Fast teknikbög som jag är så måste jag ju såklart välja en dyr och jävlig mobil bara för att jag hade råd. Bajs på att pengar existerar. Men jag blir jävligt sugen eftersom säljaren i princip väntar på att jag ska få råd så han blir av med den. Gissa om jag är sugen:

Sjuuuukt najs. Snart är den min, ska slänga upp en annons på Blocket snart, så säljer jag min älskade Pentax! Eller är det dumt ? Kanske är det just det, men jag kan inte rå för att jag vill ta mitt fotande till en mer avancerad nivå. Så så fort jag sålt min kamera ska jag köpa en Nikon D2H och (om jag får lite pengar över) ett Nikkor 35mm f/1,8 G. Lite lagom allround och FAST. Älskar fasta små objektiv, de är så söta :3 Och så får jag inte glömma en Nikon-till-M42-adapter så jag kan ha mina manuella objektiv! De är ju ändå absolut sötast. Och bäst. Dock saknar jag mitt gamla Chinon 135mm f/2,8 som pappa pajjade. Det hann jag ta många riktigt bra bilder med innan det försvann! Nya Pentacon 135:an är inte riktigt den höjdare som Chinonen. Ack ack. Nu spårar Fannii's utrustning-snack ur totalt, EHE. Men jag älskar tekniken bakom fotandet, det är en värld man verkligen kan försvinna i. Läsa om nya och gamla kameramodeller och sitta och jämföra gammalt och nytt. För egentligen är det inte alltid stor skillnad på gamla och nya modeller, det är bara nya finesser som tillkommer, typ som video-filmning. Helt värdelöst på en kamera. Ska man filma köper man en videokamera, inte en systemkamera. Det är en skam för foto-världen!

Men snart så, snart jävlar är den min!
Blogg listad på Bloggtoppen.se

1 Kommentarer
Sofia:

Annars har jag ett 50mm 1.8 till salu billigt :D :D :D



Date: 2010-08-05 Time: 20:40:28

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: