Tisdag = studiedag
2011-03-15 / 21:36:51 / Dagboksanteckningar

Idag hade alla Hälsinggårdare alltså studiedag... Jag tog en lång sovmorgon innan jag och syster åt frukost och gick ut med August. Vi gick ungefär 3 kilometer, den rundan jag gick nästan varenda dag i höstas, ska försöka börja göra det igen nu när det börjar torka upp på backen. SKÖÖNT, jag vill ut. Vi åkte sedan till stan vid 2 och köpte fika och kikade på lite kläder. Provade jeans på Gina Tricot, har ett par assköna svarta i storlek 28 därifrån som dock blivit lite för stora så kollade på såna fast i 27 men det fanns inte i svarta. Men jag provade 27 i grå och 25 i svart... Det skulle jag aldrig gjort. Kan beskriva det som ett självförtroendets självmord. Visserligen är inte storlekt 25 speciellt stort och min kroppsform är inte som en prepubertal, 11 årig tjejs direkt. Lite tragiskt ändå att jag inte ens kunde få upp dem till under rumpan.... FAiL. 27:orna satt ändå ganska bra, lite tjata. Men jag har bra med jeans tills vidare. Jag får använda det jag har till att börja med helt enkelt!

Lille Pepsi blev glad som fick sin vanliga mat igen, jävla djuraffär som inte haft hans vanliga på hylla på länge. Jag kan säga att han blev glad! Men jag glömde köpa vadd (sådant som de bäddar ner dig med, påminner om bomull fast är ändå inte riktigt det) så han får sova i toa-papper några dagar till.

Nu ska jag gå och ta en dusch, blir ju skola imorgon. Kul att dagen börjar med nationellt prov i biologi... Hade velat byta med någon Gruvrisare som har fysik, grymt mycket lättare med grundläggande fysik. Till exempel ämnens aggregationstillstånd (fast, flytande eller gas) gäller alla ämnen i alla fysikens områden. Inom biologin finns inget så pass konkret som man alltid har nytta av i samtliga områden. Alla områden är mer avgränsade inom biologin än fysiken. Många fördelar med fysik alltså. Dock är jag inte orolig för att det ska gå dåligt, jag är lugn som alltid inför ett prov. Alla borde haft ett prov i alla områden för att ge en riktigt rättvis bedömning egentligen, men det skulle vara som förut; nationella prov i endast kärnämnena. Samtidigt hoppas jag att alla 96:or får nationellt prov i SO också, bara för att jävlas med de yngre lite, hihi. Och ja, årskursrivaliteten på högstadiet är på topp!

Men nu måste jag gå och duscha innan klockan blir alltför mycket så håret hinner torka någorlunda innan jag måste lägga mig, godnatt alla mänskliga varelser som läser! PEACE ☮
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: