Årsmöte och annan skit
2011-03-14 / 23:38:29 / Dagboksanteckningar

Hejhopp alla glada och alla som inte är glada! Det blev en lite konstig mening men jag ville ju innefatta alla, oavsett sinnesstämning. Nog om det! Idag har varit en ganska seg dag, på alla tre lektioner innan lunch (alltså matte, NO och SO, vi hade ingen mentorsgrupp först på morgonen skönt nog) hade vi olika vikarier. Det gillas inte! Inte blir det bättre av att alla var unga män, max 25 år alla tre, och är det något jag har svårt för första gångerna jag träffar dem så är det just unga män! Jag hade till och med svårt att acceptera min systers pojkvän första 2-3 veckorna, tänk då en vikarie man har en timme och aldrig mer träffar. Det blir knasigt i mitt huvud. På lunchen drog jag och Melina upp till Volvo, jag var nämligen tvungen att köpa tuggummi. De var helt slut så jag hade tur som fick ett av Risto, annars hade jag inte varit lika glad! Efter lunch hade vi engelska, men där blev inget gjort heller för lektionen var helt galen! Nej kanske inte galen, men ganska nära.

Efter engelskan gav jag upp skolan, struntade i elevens val och gick istället till bussen. Jag blev skitförvånad för det brukar alltid vara en lång dragspelsbuss som åker längs linje 701, men idag var den en ensektions-buss. Skitsamma hem kom jag i alla fall. Väl hemma var ingen hemma, först fattade jag ingenting förrän jag såg på kalendern att mamma skulle på föreläsning på jobbet och Idas väska stod i hallen men ingen Ida var hemma. Två minuter senare när jag knutit av mig skorna och kommit upp i hallen såg jag att Ida kom uppför uppfarten så jag gick ner de 4 trappstegen och ställde mig alldeles innanför dörren. Behöver jag säga att hon blev rädd? :D

Ida och jag tog sedan lite mellanmål, blev oboy och rostat bröd med skinka och ost, mums. Skinka och ost på en macka är det bästa om man inte har apelsinjuice, då ska man ha pastej på! Sedan gick vi in till vardagsrummmet och slog på teven, glodde lite på Simpsons, Family Guy och Scrubs. Ida somnade i soffan medan jag satt som klistrad och jättekoncentrerad. Sedan kom resten av människorna hem från diverse ställen och det blev mat. Falukorv och makaroner. Jag lyckades ha på lite för mycket svartpeppar på mina makaroner så jag slängde nog lite mindre än hälften. Efter middagen var det inte mycket tid till godo för klädbyte och smink så det blev lite snabbt bytt från tajt topp med t-shirt över och mjukisbyxor till tajta grå treggings och samma tajta vita topp men med en mörkblå/grå/schiffer/intefanvetjag fleece över. Tog min stora klocka till bara för att den passade.

Jag och pappa iväg på föreläsning och årsmöte arrangerat av Autism- & Aspergerföreningen i stan. Madde Ericsson heter hon som föreläste, hon pratade mycket om hennes flytt hemifrån, stress och beteenden. Mycket mindre snack om kriterier och observationer och mer om den subjektiva upplevelsen. Väl värt att offra träsmaken i arslet för att få lyssna! Sedan gick i princip alla ut ifrån själva församlingssalen (föreläsningen var i en kyrka) till cafeterian på väg in så att säga där vi bjöds på Smakis och smörgås. Det var gott med något i magen efter att ha suttit en bra stund även om jag inte var hungrig. Det var i princip fullt i själva huvudlokalen när jag och pappa fått vårt fika så vi hittade ett annat litet rum bredvid fullt med stolar och ett stort bord och det stod inte på förrän vi fick sällskap av en äldre kvinna, ett par och ett par med en trolig son. Kvinnan började prata med mig och pappa men ingen av oss hörde knappt vad hon sa för hon pratade så lågt plus alla ljud utifrån och resten i rummet som också pratade. FAIL. Men jag ansträngde mig för att försöka lyssna på henne och uppfattade åtminstone några ledande ord så jag kunde förstå vad hon pratade om även om det inte gick alla gånger. Men henne skulle jag vilja prata med igen men på en tystare plats. Kanske träffar henne igen på något medlemscafé eller nästa årsmöte möjligtvis.

Sedan blev det själva årsmötet - där var det 11 stycken kvar totalt med ordförande, sekreterare och andra ur själva styrelsen jämfört med 153 som var med på föreläsningen. Konstigt att inte fler är engagerade i styrelsen, det är ju trots allt 338 medlemmar i Dala-distriktet! Aja. Blev faktiskt lite sugen på att gå med som suppleant för att "få tillgång" till styrelsemötena och få större inblick i vad de gör i själva styrelsen. De ville ha två till fyra suppleanter och de hade två, så jag hade ju fått plats. Men jag vet inte, kanske går med till nästa år. Visserligen är det ju inte för sent, om jag mejlar till ordföranden så kanske det går bra ändå. Får se hur jag gör! Förresten så var Ann-Mari från avdelning 68 där på mötet, var trevligt att träffa henne igen! På föreläsningen var också Meta och Mona från Hosjöskolan jag gick på 1-6, samt Britta Grenås på habiliteringen och många fler jag kände igen men inte kunde koppla ihop med en plats. Men ganska många kända människor i alla fall.

Pappa och jag åkte vidare på äventyr till ICA Maxi där vi handlade lite bröd, mjölk, yoghurt (Valio's sommarbär var slut :(((( ) och.... Ja det var nog bara det. Hemma hade Ida gjort chokladbollar så till Nyheterna för en och en halv timme sen åt jag några bollar och tog ett glas cola till... Där rök min nattsömn, haha. Nej myten om att man blir pigg av cola kan inte appliceras på mig, jag blir nämligen lugn av det om jag inte dricker för mycket. Men ett glas har nästan lugnande effekt på mig, dock är sockret lite mindre bra...

Detta blev ett väldigt långt inlägg märkte jag nu, inte konstigt har ju skrivit sen nyheterna i princip. Klockan är nu 23:36 och även om jag har studiedag imorgon ska jag nog lägga mig och sova nu. Så vi hörs imorgon om inget annat kommer i vägen!
Godnatt folket, peace ☮
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: