Nöjd men uttråkad
2011-08-13 / 23:37:59 / Tankar & Åsikter

Är grymt nöjd med dagen som varit! Tack!

Dock är jag mycket uttråkad just för tillfället. Har ingen aning om vad jag ska göra, så det lutar åt att gå och lägga mig. Men jag vill inte. Känner inte för det. Inte just nu. Sitter istället och läser en bra tråd med citat om autism/Asperger, har faktiskt hittat några bra!

"Autistiska lever i sin egen värld medan vi med asperger lever i er värld men på våra villkor"

"Om jag inte förstår vad NT* menar, ses detta som en brist hos mig. Om NT inte förstår vad jag menar, ses detta också som en brist hos mig"

"People like you are the reason people like me have to take medication"


Som sagt, vissa är bra klockrena!

*Fotnot: med förkortningen menas NeuroTypisk som i sin tur är ett begrepp myntat av aspergare för att beskriva icke-autistiska personer.

Tar ingen som helst credit för citaten.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: