Blivit inspirerad
2011-08-05 / 18:37:14 / Dagboksanteckningar

Hejhopp! Nu mina kära vänner har jag gjort något knasigt; jag har gjort hemgjord glass med WASABI. DET NI! Sjukt skumt, men jag hoppas det blir gott! Det skulle vara massor utav äggulor i den så det blev massor utav äggvita över och ville inte slänga bort det så jag frågade mamma vad man kunde göra av det och fick tipset att göra maränger. Sökte lite och fick fram hur man skulle göra. Visserligen sket det dig ändå, men det blir nog gott! Smeten var iallafall god, hehe.. Blev dock jättetörstig så satt mig här en stund med ett stort glas kallt vatten. Fint det!

Dessa dagar jag hängt hemma hos Linnea med henne och Lovisa har vi i princip bakat något varje dag eller gjort glass så varför bryta traditionen bara för att jag är hemma? Det är kul att upptäcka nya smaker och bara laga mat eller baka. Sånt är kul tycker jag!

Ojoj, nu måste jag kolla på marängerna! Hihii. Äsch dom var inte klara ännu.

Börjar bli hungrig och pappa vill slänga in pizzorna i ugnen, han har gjort hemgjorda! GOTT. Mums. Det vattnas i munnen på mig, iih. Iallafall vill jag passa på att tipsa om en recept-sajt jag fick tips om av Linnea; matklubben.se. Man måste bli medlem för att kunna se recepten, men det tog en halv minut för mig att registrera mig och man behöver bara ange e-postadress. Jätteenkelt och massor av bra recept utan att det blir långsamt som typ recept.nu, herregud vad den sidan är seg!

Nu ska jag gå och ta ut dom, så vi får mat någon gång!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: