BLUBBIIIIIIIIIII
2010-09-12 / 17:33:34 / Random

HEJ
Blogg listad på Bloggtoppen.se

1 Kommentarer
Baby Borderline:

Hej igen. :)



Ja kanske kan LSS hjälpa dig, kanske inte. Jag vet inte vilka svårigheter du har, så om du behöver den hjälpen ska du självklart ta emot den. Men låt ingen lura i dig att du har större svårigheter än vad du har, eller förminska dig som människa.



Utdrag ur lagen:



För att bli beviljad en insats enligt LSS måste man tillhöra någon av lagens tre personkretsar:



1. Personer med utvecklingsstörning och personer med autism eller autismliknande tillstånd.

2. Personer med betydande och bestående begåvningsmässigt funktionshinder efter hjärnskada i vuxen ålder föranledd av yttre våld eller kroppslig sjukdom.

3. Personer med andra varaktiga fysiska eller psykiska funktionshinder, som uppenbart inte beror på normalt åldrande, om de är stora och förorsakar betydande svårigheter i den dagliga livsföringen och därmed ett omfattande behov av stöd och service.



Det där tycker jag låter som relativt allvarliga tillstånd, och främst för personer med ett begåvningshandikapp, vilket du inte tycks ha(?!) Och Aspergers trodde jag var en mild form av autism?! Men det kan också vara så att det är jag som är överkänslig för myndigheter och lagar, som tror att alla personer ska bli utsatta för övergrepp. Det är säkert ett bra stöd, och om det är den hjälpen som du behöver så hoppas jag att du får den. Du kan spara min 'varning' i bakhuvudet bara, ifall den kommer till användning. :)



PS. Här kommer en länk till mer info om LSS, om du inte redan har läst det. :) http://www.sweden.gov.se/sb/d/3206



Date: 2010-09-13 Time: 22:55:26 URL: http://babyborderline.wordpress.com

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: