Icke dispositionerade tankegångar
2010-11-10 / 22:12:40 / Tankar & Åsikter

Idag fick jag ett brev från kommunen. Eller egentligen inte jag, utan mina målsmän. Jag blev lite förvånad först när jag tog posten och såg det stora brevet. Trodde det var något roligt, men det var bara ett åtgärdsprogram/en omformulerad kopia från anteckningar från EVK:n. Inget roligt med det.

Iallafall så hade vi en retorikkurs idag med en högskole-föreläsare vid namn Gisela Vilhelmsdotter, hon var jätteduktig verkligen, men att sitta i en obekväm stol och lyssna på en lite äldre människa i två timmar. Det var lite påfrestande, men det gick väl det med!

EDIT: Skrev detta stycket igår, men det blev aldrig publicerat, konstigt nog. Eller alltså inlägget hade varken rubrik eller en riktig avslutning och jag tror heller inte det var menat just då att bli publicerat, men det fanns iallafall kvar. Så jag tog med det nu.

Såg just på ett program på TV jag faktiskt gillar. Kan låta fånigt men jag gillar faktiskt "Berg flyttar in". Tycker det är intressanta personer som Carina åker hem till. Nyss var hon "hemma" hos T(h)orsten Flink till exempel. Pappa sa innan programmet "haha, han som är så konstig!" - men han är väl inte konstigare än vilken annan konstnärs själ som helst. Visst hade han väl sina stunder, men det har alla har jag märkt på senare tid. Ett program jag däremot inte förstår mig på är "Bonde söker fru", är de där för att de verkligen tycker om deras utvalda bönder eller vill dom bara vara med i TV? Och att försöka hitta kärleken på det sättet... Det skulle jag vilja kalla patetiskt.

Jag har upptäckt att min lugg är litet gul. Inte vackert. Hoppas det inte gör något om jag lånar lite utav min systers silverschampo. Hon sa förut att jag fick ta av det och det borde väl gälla även nu när hon är borta? Jag har nämligen inte använt något sen hon gav mig tillstånd och nu är hon på andra sidan Jorden. Där tänkte jag låta lite begåvad och säga Ekvatorn eller meridianen, men tittar man på våra kartor ligger inte Thailand på andra sidan av någon av de nämnda gränserna. Så mitt försök att låta smart här misslyckades. FAiL!

Idag på PRAO:n fick vi träffa Falu Kurirens fotograf Lars Dafgård och Södra Dalarnas tidnings reporter Louise något. Det märktes verkligen i deras historier hur de verkligen brinner för sina yrken och uppdrag och lite kul var det att träffa en så pass 'stor' fotograf som Lars Dafgård. Jag menar det är han som fotar alla riktigt stora uppdrag och events. Det är alltid han som är först på plats. Hade jag inte haft ett existerande intresse för medicin skulle jag definitivt inte givit upp drömmen om att flytta till Sundsvall och gå Hantverk-Foto där på gymnasiet! Låter som ett riktigt spännande arbete som båda har faktiskt. Inte så pjåkigt att åka runt och göra reportage och skriva långa artiklar heller. Låter riktigt intressant och jag har beundrat Lars bilder länge nu och jag har fått träffa honom! Lite utav en lokal dröm som gått i uppfyllelse, höhö ^^.

Hur är det då med lilla Fannii? Jo jag stör mig något extremt på att pappa FORTFARANDE sover i mitt rum. Han sa nämligen att han skulle gå ut med August nu och sen skulle vi sova. Kul typ. Eller inte. Visst behöver jag all sömn jag kan få, men kom igen... Jag gillar regler och scheman. Men inte restriktioner av detta slaget, det korsar min oritade gräns jag har. Något mer jag stör mig på är att alla ord jag skriver blir rött understrukna. Grymt irriterande! De är inte felstavade heller och det aktuella språket är svenska så det är inget sånt fel heller.

Men inget utav dessa saker beskriver ens något vidare om hur jag mår, vilket egentligen inte var avsiktligt - det var bara mer allmänt. Min energinivå skiftar ständigt, mycket intryck att ta in, har inte träffat en människa jag känner mig bekväm med på snart två veckor. Listan kan bli lång över negativa saker i min situation. Just människor är viktigt ändå, att vara med de som inte dömer mig, de som vet. Det är en lättnad bara det. Slutsats; inte så gr8 som det en gång varit, men inte heller så dåligt det faktiskt har varit en gång. Ska vara glad över det åtminstone. Det finns värre saker, det gör det.

Men det betyder inte att det är lätt.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

1 Kommentarer
Joanna:

ja, jag såg inte kommentaren haha!

jo jag vet men de sökte riktigt riktigt ytligt. och jag kom lixom på 100 sätt där jag skulle kunna gömma de.



Date: 2010-11-11 Time: 14:38:57 URL: http://flickanimittinre.blogg.se/

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: