Punkt.Komma,Utrop!Fråga?Kolon:Störreän>Mindreän< (Think you got it by now)
2010-11-17 / 22:28:55 / Tankar & Åsikter

Rubriken är helt random, så ni vet. Det är inte meningen att ni ska fatta vad jag snackar om. Då har vi det överstökat. Inatt ska jag testa sova utan Atarax som jag tagit två kvällar i rad för att få en blund. Well, första morgonen är jag knappt medveten om vad jag gjorde och i morse.. Låt säga att det var ungefär samma fast mindre intensivt första timmarna men det höll sin intensitet längre istället. Jag föredrar nog morgon nummer ett om jag får välja. Men helst ska man ju bara kunna sova som jag nu lyckats med ungefär hela sommaren och hösten. Senaste, låt säga månaden har jag helt enkelt saknat förmågan att kunna somna, sova hela natten och vakna när det är menat så. Hoppas Christer är snäll mot mig och skriver ut något. Jag vet att jag har tjatat om det nu men jag kan inte vänta på att få tillbaka min sömn. Jag är inte understimulerad för jag går massor varje dag så det kan definitivt inte bero på det. Jag har bara ovanligt mycket som cirkulerar i mina tankar och jag känner mig inte ett dugg trött även om jag borde vara det. Jag hoppas i alla fall jag kan få något, typ Theralen eller nåt. Haha dom pillrens färg är ju så najs, chockrosa verkligen. Josefin som var inlagd när jag var det tog såna och jag blev alltid så full i flin när hon skulle ta dom så hon blev distraherad haha! Det var lite roligt faktiskt. Eller Zopiklon/Imovane (bokstavligen same shit, different names..) även om de smakar rövhål. Aja, längtar till 2:a december helt klart.

Imorgon efter praoen ska jag med mina föräldrar åka upp till HAB och träffa fritidskonsulenten Åsa där. Det ser jag också fram emot lite grann, men jag undrar verkligen vad hon faktiskt kan hjälpa till med. Hitta på saker att göra? Visst, men jag har knappt tid att duscha som jag ska så hur ska det gå till? Skulle hellre vilja träffa arbetsterapeuten och få till ett vettigt schema. Men men, man får inte alltid som man vill här i livet. Då hade jag för det första inte valt att överhuvudtaget vara i behov av kontakt med varken landsting eller kommun på grund av ett funktionshinder. Visserligen har jag ju ingen kontakt med kommunen men jag tror det är lite på gång faktiskt, mamma och pappa verkar vara mer entusiastiska till det här med kontaktperson än vad jag är. Jag tycker det mest skulle bli jobbigt om det inte är någon jag redan vet vem det är.

Jonas skulle bli helt perfekt egentligen. Våra diskussioner som alltid spårade ur, saknar det lite. Han var verkligen som en jämnårig vän även om han är 20 år äldre än mig. Han skulle bli perfekt, men jag vet inte vad mamma och pappa och framför allt BUP och kommunen säger om det, haha. Lite fail samtidigt som det skulle kunna bli helt awesome. Haha åh, flashbacks från avdelningen nu. När vi spelade kort som galningar varje vaken timme på dagen med Björn och Jonas, bordet med Elin, Karin och Eleonore. Undrar hur det gick för Eleonore, har ingen kontakt med henne nu, ångrar faktiskt lite att jag inte bad om ett telefonnummer eller något av henne, jag menar jag vet knappt om hon lever. Vilket jag verkligen hoppas hon gör, hon ville ingen något illa och var verkligen hur snäll som helst! En person jag definitivt skulle kunna tänka mig att umgås med, men som sagt, jag har ju ingen kontakt nu.

Jag saknar de personer jag träffade där som jag fortfarande har kontakt med också, som Elin P, Elin H och Karin. Vet inte om ni läser det här, men jag saknar er verkligen och vill jättegärna träffa er igen! Elin P träffade jag ju på Kupolen när jag var på permission och hon var utskriven, men det är ändå länge sen ju! Elin H har jag inte träffat sedan hon blev utskriven, men Karin har jag ju träffat! Det var verkligen awesome, och jag hoppas det blir igen snart! Jag saknar er verkligen, saknar även den tid då vi sov under samma tak. Träffade ju fler ungdomar där som jag inte har så mycket kontakt med, däribland flera äldre killar några mer tjejer och en jättegullig liten pojke som bakade en rulltårta till mig! Haha, ascharmig var han. Fast han verkade vara väldigt - VÄLDIGT - bråkig när inte jag var i närheten. Som när jag kom tillbaka från en dagpermission var alla skyltar utanför folk dörrar ni vet? Alla dom hade han sprungit och plockat ner och samlat ihop i en hög. Eller om det var personalen som samlat ihop dem, det vet jag inte. Men han skötte sig när han var nära mig i alla fall haha!

Nu ska jag sluta skriva om massa saker som inte ni läsare vet alla detaljer om. Vet inte vilket jag ska spara och vilket jag ska sålla bort, därför ni får det lite bitvis och osammanhängande.

Det var det jag hade i skallen för ikväll! Nu ska pappa gå ut med August och jag ska börja borsta tänderna och krypa ner i min varma (hoppas jag?!?!) säng. Så ja, finns det något mer att tillägga? Nä, godnatt alla folk! Be aware of my maniaction (<--- eget ord, Copyright) tomorrow!

Eller, det beror på.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

2 Kommentarer
Lollo:

Hej Fanny! Alltså jag känner ju inte dig nu, men kommer ju ihåg dig så mycket från när du var mindre. Jag måste bara nämna att det märks så tydligt i din blogg att du är en grymt smart tjej. Jag har ju ingen aning om hur du känner och mår men jag vet hur svårt det kan vara att tänka positivt om sig själv. Känner du nån gång att du vill prata med nån som är relativt objektiv men inte en total främling, bara för att prata om oviktiga eller viktiga saker så hör av dig. Tror min msn finns på facebook.



Date: 2010-11-18 Time: 01:13:09 URL: http://everythingishunkydory.blogg.se/
Emelie:

åh, lång text med mycket innehåll! (y)



Hoppas du får ett vettigt schema och att du kan sova bättre <3



Date: 2010-11-18 Time: 10:35:08 URL: http://anxietycore.blogg.se/

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: