Lösenord ?
2010-11-07 / 18:00:58 / Tankar & Åsikter

Funderar på att sätta lösenord på denna bloggen. Trodde inte jag skulle behöva göra det, men nu har jag jag funderat det. Orsak? Mamma läser alltför ofta. Vill inte att hon ska få insyn i vad jag sysslar med. Jag vill inte att hon ska få reda på att jag gått ner 7 kilo eller att jag är deprimerad som fan. Det angår inte henne. Egentligen inte er få som läser heller, men det är ert val att dras med det jag skriver här. Äsch får se.

Igår var jag hemma hos Robin och glodde på film med honom om och Chrille. Det var skoj! Vi såg totalt; 8 Mile, The Expandebles och The Other Guys. Skjut bra filmer! Alla är värda att ses definitivt! 8 Mile är så grym, fan va dom blir knäckta i slutet, haha!

Imorgon ska jag ut på prao också, jippi-kay-yey. Inte alls. Men hellre göra något om dagarna än att sitta hemma och inte ha ett piss att göra. Så på det viset ska det bli skönt, men lite jobbigt att vi får schemat för de två veckorna först imorgon. Det suger, jag vill ju kunna planera!

Varför jag inte gillar lov kan också få sig en liten förklaring här på bloggen. Mamma tror jämt att vi vill göra något och vill planera in någon dag när vi ska åka nånstans och handla kläder eller något dylikt, men pappa jobbar och kommer inte med några raka svar att han kan vara ledig då eller då så då blir mamma irriterad på pappa för att han inte tar ledigt så vi kan åka. Då blir mamma lack på pappa och låter alla i huset veta det, bara för att vi barn ska få göra något. Alltså är det vårat fel att de bråkar för att pappa inte kan svara ordentligt. Alltså slutar det med bråk och att det inte händer något ändå. Har du större insikt i varför jag hatar lov nu? Det är inte bara för att mina få rutiner blir som bortblåsta utan även att det blir kaos människorna emellan. Det = kaos i mitt huvud och man blir extremt glad. Jag är sjukt lättpåverkad av det som händer runtom mig, sån är jag. Och jag kommer troligtvis förbli sån.

Eftersom jag inte skrivit på ett tag kan jag berätta att jag haft mötet med Therese från soc och varit på första mötet på Habiliteringen nu. Jag ska få träffa en arbetsterapeut på HAB när hon har tid (troligtvis om typ 3-4 månader......) och en fritidskonsulent (rolig yrkestitel!). Arbetsterapeuten ska tydligen kunna hjälpa till med att få ordning och struktur på saker och ting, typ som att lägga scheman och så. Hon skulle tydligen också kanske kunna hjälpa mig med min extremt dåliga tidsuppfattning. Får se hur det blir med det. Fritidskonsulenten ska intervjua mig när även hon har tid (ingen aning om när) och utifrån det hjälpa till att hitta på grejer jag kan göra om dagarna. Har ingen aning om vad det skulle kunna hjälpa mig med men I'd give it a try.

Therese från soc hade väl inte så jättemycket att komma med, skulle väl vara en kontaktperson då som man kunde umgås lite med. Visst har jag väl vänner, men det är inte ofta jag ser röken av dem utanför skolan. Jag tror att mina vänner är för olika mig helt enkelt. Jag menar, jag skulle inte gärna vilja följa med ut och röja en kväll och jag tror inte att ni skulle vilja sitta hemma och rita 500 kvadratmillimetrar en kväll. Vi är nog för olika. Men samtidigt vet jag inte om det ska kunna bli något bra av det, jag är ju så kräsen av mig och gillar inte nya människor, hur ska då en helt främmande vuxen människa kunna agera vän? Vet inte. Och jag känner inte många myndiga människor som jag tror skulle vilja ställa upp. Skulle väl kunna vara Jonas från 68:an då, han och jag kom varann ganska nära när jag var inlagd, vi hade en del väldigt intressanta diskussioner och så, men är det rätt? Jag vet inte. Äsch, får tänka på det nån annan gång.

>Vad kan jag mer berätta? Hm... Jag skippar nog lösenordet, ska hon inkräkta på mitt område får hon väl se sanningen i vitögat. Det är hennes val att läsa, precis som erat.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

1 Kommentarer
Emelie:

åh, långt efterlängtat inlägg! <3

verkar som det i alla fall börjar ta fart med hjälpen, det är bra bra bra :)



Och det suger när ens förälder/föräldrar läser ens blogg. de verkar inte förså innebörden av privatliv.

Puss på Fanniii!



Date: 2010-11-08 Time: 17:21:21 URL: http://anxietycore.blogg.se/

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: