Fredag | 28/5 | 18:25 | Dag 52 - plötsligt blev bloggen personlig.
2010-05-28 / 19:59:45 /

Ungefär så ja.
Det är 52 dagar sen mitt första självmordsförsök. Kan inte fatta hur fort det gått om jag ska vara ärlig. 52 dagar. För en månad sen hade jag legat inne i 20 dagar. Min tidsuppfattning är åt helvete. Till och med personal jag knappt pratade med på avdelningen märkte min besatthet av tiden. Då är det... illa! o.0
Nu är det två granntanter som kommit och frågat vad som hänt efter att de sett mig bli hämtad av ambulansen den 7:e april. För hon i huset bredvid hade telefonen gått varm en stund efter - många andra grannar som trott att det var hon som åkt in. Varför ska grannar se och ifrågasätta så mycket? Sånt gör mig halvt galen, ÅH.
Samtidigt säger jag som Mia - en läkare på avdelningen - det var bra att det hände men tragiskt att det skulle behöva hända. För visst har jag fått skitbra hjälp och alla förstår mycket mer nu, men samtidigt ska man inte behöva komma så långt att man försöker ta sitt liv innan det börjar hända något. 9 månader samtalsterapi och 6 olika mediciner, men ändå inte ens en liten förbättring. Det ironiska var att jag hade kontakt med avdelningen typ 5 veckor innan jag blev inlagd efter ett - låt säga - utbrott hos min terapeut. Det var där jag först berättade om mina impulser och pappa blev sjukskriven 4 veckor för att vara med mig (MAHAHA). Sen typ en vecka senare efter att han börjat jobba igen försökte jag ta mitt liv av delvis impuls. Hurra. Jag tycker att det borde finnas bättre förebyggande åtgärder för sånt här. Jag menar, hade jag tagit allt annat vi också har i skåpet hade jag troligtvis inte suttit här idag. Och den gränsen för att jag inte snodde med mig resten var utan tvekan hårfin.

Iallafall är psykolog-utredningen klar nu. Gjorde ett begåvningstest (utmaning = FANNII GILLAR) och sen ett 100-frågors-test och ett annat test (mer utredande) inriktat till ADD. Jag måste säga att jag skattade väldigt högt på många punkter! o.0 Och juste, ett minnes-test där jag skulle först rita av en bild på ett papper och sedan några minuter efter rita den igen och sedan ytterligare en gång ett tag senare. HAHA, fyfan vad den sista såg ut! xD

Imorgon far jag härifrån! Tunisien nästa (springer ut genom dörren)! Hunden är redan avdroppad hos mormor i stan så det är bara att packa kvar! :D



BAJBAJ ♥
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: