Ingenting
2010-03-03 / 20:50:59 / Tankar & Åsikter

tom men ändå så full av tankar, känslor, uttryck, intryck.
mycket men ändå ingenting.
Jag vill känna nånting.
Jag behöver bevis på att jag faktiskt lever.
Att jag faktiskt inte bara är ingenting.

Jag gillar att frysa, får då känner jag nånting.
Kylan är starkare än värme, därför väljer jag att frysa.

Jag menar en känsla är bara en känsla, det är hur jag än vrider och vänder på det abstrakt.
Ingenting jag kan ta på.
Jag behöver konkreta bevis.
Nånting jag kan se, känna, smaka på, höra.

N-Å-N-T-I-N-G.

Jag vet för väl hur mycket ett löfte kan betyda. Men kan jag hålla det ?
- Jag vet inte.
Jag vet ingenting längre.

"Ge mig arsenik.
Stan är full av tanter och tragik."
Vad vet jag ?
Jag måste ha ett bevis.

Lever jag ?
Har jag något inom mig ?
Nåt annat än... Luft ?


Jag vill inte bryta det här löftet.
Så Ida, om du läser det här;
Be pappa eller mamma att flytta rakbladen från hyllan.
Hyllan i garderoben där vi har alla handdukar.

Snälla.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

1 Kommentarer
Ricardo:

Jag älskar dig Fanny



Date: 2010-03-04 Time: 18:29:21

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: