Måndag 21/6/sommarsolståndet/grönlands nationaldag/årets längsta dag.
2010-06-21 / 22:59:29 / Tankar & Åsikter

Today has been a long day. Nejdå, bara lite halvt. Ganska innehållsrik om inte annat. En informativ dag. En informativ dag som satt snurr i skallen. Läkaren på 68:an, läkaren på mottagningen, psykologen på mottagningen, familjeterapeuten i mobila teamet, undersköterskan (haha, han är man!) i mobila teamet och kurator x2 på mottagningen slog idag sina kloka huvuden ihop och sammanställde allt. Mias intervju, Nevells utredning och allt det där. Nu kom dom tydligen med en till teori, och om man frågar dom så kan det finnas en 'risk' (?) att jag har aspergers syndrom. Liksom YAY. Från att komma till avdelningen med en bipolaritets-diagnos till att Mia uteslöt det, ställde depressionsdiagnos, sen till Heléne där hon hittade något som skulle kunna bli en ADD-diagnos till nu med ytterligare en teori om en aspergers-diagnos. Amajgad, you spin my head right round. Ungefär. Och det på bara två månader! Herregud, BUP borde skaffa långsammare läkare. Eller ändå inte, bra att dom är lite effektiva trots allt. Well well, än vet dom inte allt vilket nästan bör berättas när dom håller på och utreder såhär pass mycket. Men vad är då min personliga åsikt om dessa diagnoser ? Alltså, mycket av det som sägs och går att läsa på Internet osv. stämmer klockrent in på mig, men en del gör inte det vilket får mig att börja tveka. Nu har den här asperger-grejen fått mig att börja tveka på ADD:n, men ADD:n får mig att tveka på aspergern.  OHGOD, I'M KIND OF CONFUSED ATM.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

1 Kommentarer
Emelie:

jobbigt att de inte bara fattar ett beslut. men bra på ett vis, att de är nogranna D: <3



Date: 2010-06-23 Time: 22:57:42 URL: http://anxietycore.blogg.se/

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: