Det finns så mycket att vara tacksam över.
2010-07-05 / 22:14:02 / Tankar & Åsikter

Det finns någonting på den här jorden vi människor visar i alltför liten och tanig grad; tacksamhet. Det finns så otroligt mycket att vara tacksam över som jag tror de flesta av oss förbiser eller tar för givet. Jag menar, hur många gånger har jag inte tagit familjen för givet? Och vänner, det finns många som saknar det. Sen finns det tusentals med lagom världsliga saker som ändå är en frihet i sig, allemansrätten om exempel. Att få gå ut på en äng och plocka blommor utan att behöva markägarens tillstånd är ganska lyxigt om man inte är van med det. All grönska, den rena luften. Det är något att vara tacksam över. Att ha en säng att krypa ner i på kvällen ska vi vara tacksamma för. De nätter vi kan sova ska vi vara tacksamma över, it sucks att inte kunna. Att ha tak över huvudet, det är inte heller alla som har. Hela kläder, mat och vatten. Tänk dig själv om du skulle hoppa av glädje för lite ris vilken lyx det är med grillad fläskkotlett och klyftpotatis. Rent vatten. Där finns en sak jag måste erkänna, åker jag hemifrån är det sällan jag dricker kranvatten. Som när jag följde med Lovisa till hennes pappa i Tierp, där höll jag på att törsta ihjäl efter en vecka för att jag ogillar annat vatten än Faluns. Fy skäms Fannii, var glad att du kan dricka det utan att bli sjuk eller dö. Idag har jag haft datorn på sedan halv tolv, massor av elektricitet har jag slösat på någonting många människor aldrig ens ser under hela sitt liv.

Som du märkt finns det en hel del att vara tacksam över, och det jag skrivit är bara en kortversion av listan. Det finns sjukt mycket vi ska vara tacksamma över, för hur illa det än tycks vara så finns det i alla fall utom ett någon som har det värre. (Undantaget är personen som har det absolut värst, men denne borde nästan inte räknas med, men iallafall. Du fattar nog.) Det som är ännu mer fantastiskt är att jag för mindre än ett år sedan inte var så medveten om det som jag är nu. 'Jaha, och vad är så fantastiskt med det då?' Förväntas ni tänka nu. Jo det är att en person fick mig att inse allt det här. Rico det är dig jag ska vara tacksam över att jag fick lära känna. Utan dig hade jag fortfarande tagit min familj och mina vänner för givet. Det är dej jag ska tacka. 

You have made me think, and for that, I am grateful.


Fannii loves ya'll.




PEACE OUT MAAN !
Blogg listad på Bloggtoppen.se

1 Kommentarer
Emelie:

jag håller med. bra sagt! :3 <3 dumma är vi allt. tar allt för givet. usch egentligen ):



Date: 2010-07-05 Time: 22:32:48 URL: http://anxietycore.blogg.se/

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: