PEOPLE = SHIT
2010-12-15 / 21:09:28 / Tankar & Åsikter

Jag kan inte fatta hur människor kan vara så elaka mot varandra. Jag har observerat vad folk säger till varandra idag och det går inte många minuter mellan sänkningarna. Nästan utan undantag. Alla verkligen bankar varandra till marken med klubban till käft de har. Speciellt under NO:n och slöjden. Nå NO:n hade vi ett Jeopardy och därför blev det väl lite vinnarskallar som fightades med munnarna och slöjden.. Ja, låt säga att det är så bara. Men jag fattar inte varför. Ingen skrattar, bara folk som håller käften mer och mer på grund av detta. Varför gör man så? Visst jag ska inte påstå att jag är felfri jag heller, men oftast tänker jag inte om jag säger något. Kanske är det så för alla, men det måste ju ligga något bakom? Jag vet inte, jag stör mig i alla fall på det.

Samma sak med relationer, nära relationer. Det är förvånansvärt ofta som människor blir otroligt ledsna när dessa relationer tar slut. Eftersom det alltid blir så, varför ger man sig ens in i en då? Visst är man 45 och man sett sina bästa dagar kanske det är annorlunda vad vet jag, men när man är i undre tonåren, vad är meningen med det? Visst det kanske är fint och så, men ändå. Inte många som håller så pass länge. Tycker det är synd att så bra människor ska må så dåligt över sådana saker. Men det är klart, olika människor har olika prioriteringar här i livet. Som Linnea prioriterar träning före både skola och vänner haha! Nejdå nu ska jag inte driva med henne ^^. Men ni fattar vad jag menar va? Om människa x prioriterar låt säga läxor så kanske person y prioriterar sina vänner och person z kanske prioriterar sitt intresse för datorer osv. Allt beror väl på hur man är som person. Jag vet inte vad jag prioriterar faktiskt. Kanske att lära mig saker, eller något. Är inte helt klar på det.

Idag på NO:n var det en rolig lektion som jag kan berätta lite om. Vi hade som sagt ett Jeopardy om allt som har med NO att göra. Jätteroligt, verkligen. I början var det lite segt, men sen när jag kom ihåg så då jävlar! Mitt lag som bestod av mig, Robin, Isak och Simon utklassade alla stort. Vi fick i slutändan 18.500 poäng medan det lag med en andraplacering fick 1600 poäng. Ja du kan juu räkna ut skillnaden själv. Så jävla underbart, jag satt och slog på Robin om jag kunde så skrek han sitt namn (han var lagledare och hans namn skulle han skrika..) så svarade jag. Vi satsade på 10.000 poäng men när vi hade 9.200 fick vi en dubbelchans och satsade allt. Och vi hade rätt! Efter det tog vi en till hundring sen lät vi och tvåorna de andra två lagen som knappt varit med och spelat om de sista tre 100-poängarna. Askul! Det där borde synas i betyget tycker jag, höhö. MVG på mej :D Haha nej men lite mer än äran borde vi få haha! Men nu ska jag sluta vara så självgod och glo på Maria Wern. Fast jag vet inte. Börjar få ont i huvudet. Aja, vi får se. Hejdå!
Blogg listad på Bloggtoppen.se

1 Kommentarer
Sara:

Ibland är det svårt att förstå hur man kan orka med kärlek. Men man kan inte rå för om man faller dit. Om man råkar bli helt galet kär i någon. Klart att man blir ledsen när det tar slut, men på något sätt är det endå värt det. För den tiden man har tillsammans, allt roligt man gör och att få känna sig älskad och att man faktiskt tillhör någon är obeskrivligt. Någon dag lilla fanny kommer du förstå ;) :D



Date: 2010-12-22 Time: 23:39:18 URL: http://ingesonsaraa.devote.se

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: