Jag är 14år i en vecka till nu
2010-12-02 / 21:34:55 / Dagboksanteckningar

...för om en vecka fyller jag 15! Höhöhö. Fast vi kommer fira på Julias födelsedag, fredag den tionde för på min födelsedag ska jag med HAB-tjejerna till Body Shop. Anyway, idag på förmiddagen innan skolan var jag och mina föräldrar och träffade Petra och läkar-Christer. Det sas inte så jättemycket mer än att de tycker vi ska ha några större nätverksmöten med HAB och LSS-Therese i framtiden. Bland annat för att se över vem som ska göra vad osv. Christer sa något om att det inte är han som har ansvaret för mig som läkare utan att det är habiliteringens läkare som har det, men han/hon har jag inte ens sett röken av. Så det får vi se hur det blir. Och Petra nämnde också att vi borde ha ett till sånt möte där vi ven bjuder in LSS-Therese, verkade inte som om hon menade att det skulle vara på samma möte. Aja det där får dom sköta. Men det är så krångligt och blir inte bättre av att HAB inte tar sitt ansvar, jag säger bara: Fuck The System.

Anyway så fick jag äntligen sömnmedel igen. Gr8. Melatonin blev utskrivet den här gången, alltså naturligt trötthetshormon eller vad jag ska säga. Melatoninhalten ökar när det blir mörkt ute och alltså borde det redan finnas en hel del i omlopp i våra kroppar. Men tydligen inte. Så vi får se om det hjälper om man tillför lite extra. Tror dosen var på 2mg så förhoppningsvis hjälper det. Först förslog han Zopiklon/Imovane igen som jag tog förut ett tag, men jag vet inte. Den var så jävla äcklig. Men förhoppningsvis blir Melatoninet bra. Jag undrar varför jag anger substansen och inte namnet som jag brukar göra haha. Den heter egentligen Circadin, inte Melatonin. Melatonin är hormonet. Bra då har ni förhoppningsvis lärt er något nytt.

Efter mötet åkte jag direkt till skolan, var med på de sista tio minuterna av svenskan och gick sedan till särmatten. Kjell var inte där så vi hade Pastorn som vikarie. Dock satt jag med lurar i öronen hela lektionen och glodde ner i SO-arbetet jag höll på med. En läxa var det och Pastorn verkade förvånad över att någon gjorde något annat än matte, men det struntade jag i. Jag hann göra det och det gjorde Ewa nöjd sen på SOn så jag är nöjd. Men innan SOn hade hela klassen hål från musiken så jag, Lovisa och Sara åkte hem till Lovisa för hon skulle hämta pengar och då passade vi på att käka en macka. Jag passade på att spela lite gitarr när vi ändå var där och de kollade in lite danser på YouTube för att hitta inspiration till sin dans de skulle göra på idrotten. Vi tog kvart i ett bussen tillbaka och kom lite sent till SOn men det gjorde inget, verkade som om det var lite halvt kaos inne i klassrummet innan vi kom så de hade inte hunnit börja. Hann med att göra ganska mycket där på lektionen så den gick ganska snabbt. Sen åkte jag hem, chillade lite och jag har även fått in lite kläder i garderoben (de har legat framme snart en vecka nu, så det var på tiden) och mamma hjälpte mig bädda rent.

Nu på kvällen har jag käkat pannkaka och soppa till middag. Jag kan fortfarande inte släppa att min bror fick i sig ungefär lika mycket soppa som jag (dock silade jag bort alla grönsaker och spaghetti) men han käkade 6 pannkakor mer än mig! SHIT liksom. Jag menar visst, det är Ogge vi snackar om, han är ju bottenlös. Men ändå. Jag fick i mig en endaste pannkaka och min bror 7 stycken... Helt sjukt.

Nu ska jag nog gå och bädda ner mig i min renbäddade säng. Börjar bli sjukt trött nu. Så godnatt alla människor.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: