12:e December - blandat inlägg
2010-12-12 / 21:32:39 / Dagboksanteckningar

4 dagar sen sist. Borde skärpa till mig, kan ju inte vara såhär dålig på att uppdatera! Jag har i alla fall hunnit bli 15.... Yay typ. Fast nä. Jag gillar inte att fylla år, jag känner mig så gammal då på nåt sätt haha. Plus att det blir mycket uppmärksamhet riktad emot en och det är verkligen ingen höjdare. Tur man bara fyller en gång per år! Men lite roligt är det att få grejer prylbög som jag är. Fick ett boxningskit med säck, handskar, handledsstödremmar, golv-till-tak-boll, hopprep och såna där plattor en annan människa tar emot slag med ni vet? Allt detta fick jag i ett STORT paket! :D Plus en fotobok och ett halsband. Halsbandet kommer jag troligtvis inte använda närmsta 10-15 åren om man säger så... Av min syster fick jag ett kort med en unge med sandig rumpa på, och på baksidan stod det att hon bjuder på en heldag i huvudstaden någon gång i vår, bara hon och jag! Grymt roligt!

Idag, eller rättare sagt ikväll, kom då 'släkten' hit. Varför jag gjorde det inom halva citattecken är för att det är dem jag anser är min släkt men är långt ifrån hela. Med dem menar jag; min mormor, morbror, moster och ena kusinen. Är det fullt släktkalas är det de jag skrev plus morbrors sambo, mosters man och kusin nummer två. Bara från mammas sida. Ni som känner mig väl vet att jag inte har någon som helst kontakt med släkten från pappas sida. Men jag tror inte någon vet varför det är så. Men det vill jag nog inte skriva här. Allt jag kan skriva är att jag inte haft alltför många vuxna människor runt mig under min tidiga barndom. Morfar dog innan jag hann fylla tre så honom minns jag knappt heller. Så det är mormor, morbror och hans sambo och moster som varit vuxna runt mig. Yay, 4 personer. Förutom mina egna föräldrar då. Men jag räknar utomstående. Och ja, jag tar min familj för givet även om man inte borde göra det.

Jag fick pengar av släkten när dom kom också, 600 spänn totalt, deru. Och mormor hade stickat ett par varma sockor till mig, jag som vuxit ur alla hon stickade när vi var små. Men nu kan jag ha de här ett bra tag, har snarare fått mindre fötter än större på senare tid haha. Börjar krympa vid 15 års ålder! Illa. Jag funderar nästan på att be henne lära mig sticka sockor, försökte en gång när jag var typ 8 år kanske, men jag lärde mig aldrig. Seglärd är jag haha. Men ingen annan i min släkt kan sticka än hon och hon börjar bli gammal och gör inte det så ofta längre. Så jag kanske ska föra det där vidare. Funderar i alla fall på det. Vi får se hur det blir med saken. Jag brukar få en hyacint av mormor när jag fyller år, men i år fick jag istället sockorna så jag får ta och åka till staden och köpa mig en julblomma själv haha. Hoppas den överlever lite längre än den jag slängde bort för någon vecka sen. Det hade trots allt stått där och gulnat under hela våren/sommaren/hösten. Hehe.

Just nu sitter jag och kollar på objektiv på cyberphoto.se. De har bra utbud och bra priser. Köpte min Pentax där för två år sen och även M42-ringen sommaren efter. Och nästan alltid skickar dom med något sött. Fick en Twix och massa kolor när jag köpte kameran, så det är lite roligt :3 Vad jag kollar på är en fast vidvinkel till min Canon. Inte nya med autofokus för 7000 kronor nej, utan ett manuellt Samyang, antingen 8mm f/3.5 eller 14mm f/2.8. Vet inte vilket än. 8mm'n kostar 1990;- och 14mm'n 2490;-. Dock tror jag nästan att det blir en 14mm om det blir någon. Tror ett vidvinkel är mer användbart än ett fisheye med så pass få millimeters brännvidd. Plus att desto bättre ljusstyrka desto gladare Fanny. För jag tror jag köper den med Canon-fattning. Pentax må ha bra kameror men inget som är jättevettigt att byta upp sig till så Canon är nog min framtid så att säga. Därför är det nog bättre jag skaffar till Canon än Pentax, eller vad tror ni?

Detta kommer bli ett långt inlägg haha. Mina favoritlåtar för dagen är:

Underbara låtar.

Funderar på att lägga upp en egobild också haha. Bara för att mitt hår är braaa! Jag älskar det, helt underbart. Ååh :3
<br /><br />
Lite mysko poser, men skit i det, kolla håret! Älskar bra hårdagar. Dock blir aldrig hår bra på bild ändå, så jag borde nästan göra en film och slänga upp eller nåt för att det ska vara någorlunda rättvist mot mitt hår. Men det orkar jag inte göra nu. Btw, ser lite mysko ut att jag står och håller i min skjorta på sista bilden, ser ut som om jag är på väg att flasha allt för kameran typ haha. Menmen, nu får ta mig för den jag är!
<br /><br />
Nu ska jag nog börja tvätta bort sminket och göra mig klar för att sova, börjar redan bli trött! o_O Så godnatt alla människor! Kanske skriver imorgon igen. Förhoppningsvis!
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: