söndag
2010-08-15 / 11:40:42 / Foto (-relaterat)

Det har hänt lite på foto-fronten sen jag uppdaterade sist. Min Canon EOS 1D kom i fredags, så den hämtade vi på vägen till Årsunda. Fyfan vad tung den är! Tror den väger ett och ett halvt kilo och nog fan känns det! Så vi svängde in till han vi köpte husvagnen av's fotobutik i Sandviken och köpte ett minneskort till den, den tar ju bara CF-kort, jag har SD i min Pentax tråkigt nog. Men det ordnar sig nog. Sedan har jag köpt en adapter, det kanske jag har skrivit? Vet inte nu faktiskt, ehe. Och nyss köpte jag ett AF objektiv. Ett Tokina 28-70 f/2,8-4,5 tänkte köpa ett äkta Canon 35-70 med sämre ljusstyrka för mindre än halva priset, men jag värderar både brännvidden och ljusstyrkan högre på Tokinat plus att Tokina brukar vara av bra kvalite. Enda kruxet nu är att jag är skyldig mor och far pengar och jag kan inte koppla in minneskortet i någon dator. Och inte har jag någon USB-sladd till kameran heller. Stort EHE. Btw så har Tokinat jag köpte AF, om du ville veta. Aja nu ska jag vara social här i förtältet. Hej så länge!
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: