is it worth it, can you even hear me?
2010-08-12 / 17:11:57 /

Sitter i bilen på väg mot Sandviken och Åraunda nu för att genomföra husvagnsköpets alla formaliteter med mor och far. Jag lyssnar på The Used's skiva med samma namn, mäste vara deras bästa hittills. Låten The Taste of Ink är så sjukt najs och den har jag ett speciellt minne med. Varje gång jag lyssnar på den så får jag värsta frihetskänslorna och blir nästan lite nostalgisk. Den låten och en stark seneftermiddagssol (lång ord det där!) får mig att bli lycklig. Helt awesome.

Elin kommenterade förut idag men jag måste vara ärlig; jag är inte stark. Jag är bara fråntagen den makt att göra vad jag vill med min egen kropp. Jag är fråntagen makten att fatta mina egna beslut just nu. I mitt huvud är det ungefär som att anklaga mig för att ljuga, det gör jag absolut inte. Får jag en rak fråga ger jag ett rakt svar oavsett om jag sårar någon. Jag måste, för jag ljuger aldrig. Och hur kan jag då säga så när jag inte alltid berättar som det är? För det är ju det som är att ljuga? Kanske du tänker. Men nej, jag ljuger fortfarande inte. Jag bara döljer sanningen, det är inte samma sak. Absolut inte. Jag är inte stark, jag är bara fråntagen makten att kunna göra som jag själv vill. Jag ljuger inte, jaga bara döljer sanningen. Tänk på det, det är samma sak.

Being halfdead wasn't what I planned to be, now I'm ready to be free. - The Used - The Taste of Ink
Blogg listad på Bloggtoppen.se

0 Kommentarer

Lämna en kommentar? (:

<-- Ditt namn här! Kryssa i om du kommer tillbaka!


<-- Din URL/bloggadress!

Skriv kommentaren här: